شناسهٔ خبر: 57562969 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت تسهیلات نوسازی به بیش از ۳۹ هزار واحد بافت فرسوده/۱۷۰۰ واحد خانه سازمانی به فروش رسید

انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی، تهیه پیشنهاد مشترک پرداخت تسهیلات مرمت به واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های تاریخی، پرداخت تسهیلات نوسازی به بیش از ۳۹ هزار واحد بافت فرسوده، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۸ و ۹ دی‌ماه، برگزاری رویداد آموزه‌های زلزله بم با حضور سفیران بازآفرینی شهری در ۱۰۵ شهر، فروش ۱۷۰۰ واحد خانه سازمانی، امضای تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان و مددجویان عضو بهزیستی، تهیه پیشنهاد مشترک پرداخت تسهیلات مرمت به واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های تاریخی، تکالیف سازمان ملی زمین و مسکن در تامین مالی و مولدسازی دارایی‌ها، پرداخت تسهیلات نوسازی به بیش از ۳۹ هزار واحد بافت فرسوده، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

«بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی شد

«مهرداد بذرپاش» با اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر راه و شهرسازی شد.

واگذاری مسکن و زمین به افراد دارای معلولیت و خانواده آنها در اولویت قرار گیرد

رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که واگذاری مسکن و زمین به افراد دارای معلولیت و خانواده آنها در اولویت قرار گیرد و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این موضوع را به تاخیر نیندازند و در اسرع وقت پیگیر این کار باشند.

برگزاری رویداد آموزه‌های زلزله بم با حضور سفیران بازآفرینی شهری در ۱۰۵ شهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری رویداد آموزه‌های زلزله بم با حضور سفیران بازآفرینی شهری در ۱۰۵ شهر در روزهای سوم تا پنجم دیماه سال جاری خبر داد. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این رویداد با حضور سفیرانی تحت‌عنوان سفیران شهر بم و شرکت بازآفرینی در سه شهر منتخب هر استان در ایام مذکور با محوریت اداره کل راه وشهرسازی و از طریق شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

فروش ۱۷۰۰ واحد خانه سازمانی

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، تسریع در الحاق اراضی موجود در حریم شهرها و تصویب ساخت شهرک‌ها را مهم‌ترین راهکار برای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن دانست.

تکالیف سازمان ملی مسکن در تأمین مالی و مولد سازی دارایی‌ها

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تشریح تکالیف این سازمان در تأمین مالی طرح ها و پروژه ها، بر مولد سازی دارایی ها تأکید کرد.

آزمون ورود به حرفه مهندسان ۸ و ۹ دی برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی را برای ۸ و ۹ دی‌ماه سال جاری اعلام کرد. مانی‌فر گفت: در این دوره از آزمون‌ها ۱۵۷ هزار و ۸۲۱ نفر ثبت ‌نام کردند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر خانم و مابقی مرد هستند. همچنین، این دوره از آزمون‌ها در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه‌برداری، ترافیک در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا برگزار می‌شود.

معلولان و مددجویان عضو بهزیستی در یک برنامه منظم صاحب مسکن خواهند شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: معلولان و مددجویان عضو بهزیستی در یک برنامه منظم صاحب مسکن خواهند شد. براساس تفاهم‌نامه ای که  ۱۵ آذر به امضای اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و علی محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور رسید، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی با همکاری این دو نهاد برای معلولان و مددجویان عضو بهزیستی در تمامی شهرها ساخته خواهد شد.

پرداخت تسهیلات نوسازی به بیش از ۳۹ هزار واحد بافت فرسوده

عسکری سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۶ هزار و ۲۴۶ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بانک مسکن با ۱۵ هزار و ۶۷۰ واحد برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴ هزار و ۳۴۷ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

پرداخت بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان سازمان بهزیستی

سرپرست بانک مسکن از پرداخت بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان سازمان بهزیستی از سوی بانک مسکن طی ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

تهیه پیشنهاد مشترک پرداخت تسهیلات مرمت به واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های تاریخی

در نشست مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی و قائم‌مقام وزارت میراث‌فرهنگی اجرای سه رویکرد نوین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنابع دستی در موضوع بافت‌های تاریخی در دولت سیزدهم تبیین شد.

برگزاری ۲۷۳ دوره آموزشی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران طی یکسال اخیر

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری ۲۷۳ دوره آموزشی در راستای ماموریت‌های آموزشی این دفتر طی یکسال گذشته خبر داد.

۱۴ بیمارستان با یکهزار و ۲۸۰ تخت در استان اصفهان و سمنان ساخته شد

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دو استان اصفهان و سمنان در مجموع ۱۴ بیمارستان با مجموع یکهزار و ۲۸۰ تخت بیمارستانی احداث کرد.

۴۲ هزار واحدمسکونی آسیب‌دیده از رخدادهای طبیعی در دست تعمیر و بازسازی است

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۲ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از رخدادهای طبیعی در سراسر کشور توسط بنیاد در دست اجرا و تعمیر قرار دارند از بهره‌برداری بخش عمده‌ای از واحدها در نیمه اول سال بعد خبر داد.

ابلاغ محدودیت های احداث  تله کابین کبودوال در جنگل‌های هیرکانی

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران محدودیت های احداث تله کابین کبودوال در جنوب شرقی علی آباد کتول را با توجه به وقوع ایستگاه مقصد در عرصه ثبت جهانی جنگل هیرکانی(ابر غربی) ابلاغ کرد.

الحاق بیش از ۱۴ هکتار اراضی مشکین شهر اردبیل برای نهضت ملی مسکن

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران الحاق چهارده و نیم هکتار اراضی مشکین شهر اردبیل را با تامین سرانه های خدماتی پشتیبان سکونت و تصویب کمیسیون ماده ۵ برای نهضت ملی مسکن ابلاغ کرد.

آشنایی نخبگان با سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی

نخبگان برگزیده با همکاری بنیاد نخبگان و سازمان اداری استخدامی به منظور آشنایی با سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حضور یافتند.

نظر شما