شناسهٔ خبر: 57562646 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هلند – آرژانتین؛ تکراری و همیشه جذاب/ به آرزوی مسی رنگ نارنجی پاشیده می‌شود؟

تیم‌های ملی آرژانتین و هلند به دفعات در جام‌جهانی به مصاف هم رفته‌اند و باز هم این مبارزه حساس را در مرحله یک‌چهارم نهایی تکرار خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

جمعه شب از ساعت ۲۲:۳۰ در یکی از دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی هلند و آرژانتین در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم خواهند رفت.

هلند؛ یاد ۱۹۹۸ و ۱۹۷۴ بخیر

راندمان کاری هلندی‌ها در جام‌های جهانی نشان می‌دهد همیشه تیم خطرناکی هستند، حتی اگر بعد از دوران بحرانی و غیبت یک دوره‌ای به مسابقات برگشته باشند. هلندی‌ها در نیمی از حضورهای‌شان به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و ۲ برد خاطره‌انگیز هم در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۹۸ مقابل آرژانتین داشته‌اند. نارنجی‌ها این دوره مرموزانه پیش رفته‌اند و به موقع به رقبا ضربه زده‌اند، اما چیزی که هواداران‌شان را نگران می‌کند این است که در مسیر دشواری تا دیدار با آرژانتین قرار نگرفته‌اند. اکوادور، قطر و حتی سنگال و آمریکا آنچنان که باید به هلند فشار نیاوردند و حالا شاید مقابل مسی و هم‌تیمی‌هایش به مشکل بخورند. با این حال تجربه لوئی فان‌خال کمک بزرگی برای نایب‌قهرمان ۳ دوره جام‌جهانی خواهد بود. در هر صورت هلند برخلاف مسیری که تا الان آمده، مسیری بسیار دشوار تا فینال خواهد داشت.

آرژانتین؛ رویاهاتو بساز!

مثل این که شکست مقابل عربستان شوک کاملاً مناسبی به آرژانتین بوده و دیگر غافلگیر نمی‌شوند. ۲ گلی که تلاش می‌کنند خیلی زود بزنند تا همانند بازی نخست عنان کار از دست‌شان در نرود. آرژانتین حالا جان گرفته و می‌توان گفت برای ساختن رویا در بهترین حالت قرار دارد. در کوپا آمریکا هم وقتی که کسی تصورش را نمی‌کرد به بهترین نتایج رسیدند و حالا حتی در صورت رودررو شدن با برزیل در مرحله بعدی هم از دشمن دیرینه نمی‌ترسند. اما آرژانتین خاطره بدی از هلند در این مرحله در سال ۱۹۹۸ دارد، با این حال آخرین فینالی که تجربه کردند سال ۲۰۱۴ بود که هلند را کنار زدند. شاید مسیر دشوارتری که آرژانتین تا اینجا آمده در دیدار با هلند به کارشان بیاید. در هر صورت برای هردو تیم بازی بسیار سخت و طاقت‌فرسایی خواهد بود.

آخرین جدال
جولای ۲۰۱۴ در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی، آرژانتین پس از تساوی بدون‌گل مقابل هلند در دیداری نفس‌گیر، در ضربات‌پنالتی ۴-۲ برنده شد و به فینال رسید.

آمار بازی
۹) در ۹ مصاف قبلی بین هلند و آرژانتین، نارنجی‌ها ۴ برد کسب کرده‌اند و آبی‌ها فقط یک برد. ۴ بازی هم مساوی شده است. البته یکی از تساوی‌ها دیداری بود که آرژانتین در نهایت در ضربات‌پنالتی پیروز شد و به فینال جام‌جهانی ۲۰۱۴ رسید.
۵) هلند و آرژانتین در جام‌جهانی رقبای تکراری هستند. ۵ مرتبه در این تورنمنت به مصاف هم رفته‌اند که شامل بازی‌های حساسی شده؛ از جمله قهرمانی سال ۱۹۷۸ آرژانتین که با شکست هلند به وقوع پیوست. در مجموع ۲ برد برای هلند، یک برد برای آرژانتین و ۲ تساوی در این دیدارها رقم خورده.
۵) هلند در ۵۰ درصد حضورهایش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی موفق بوده و به نیمه‌نهایی رسیده است. ۳ حضور در فینال (که همگی با شکست همراه شدند)، یک مقام سومی و یک مقام چهارمی عاید نارنجی‌ها شده.
۵) آرژانتین هم دقیقاً به همان تعداد هلند یعنی ۵ مرتبه به نیمه‌نهایی جام‌جهانی رسیده، با این تفاوت که آن‌ها در ۱۷ حضور چنین رکوردی را ثبت کرده‌اند. البته ۲ قهرمانی و ۲ نایب‌قهرمانی باعث می‌شود از رقیب افتخارات بهتری داشته باشند.
۲) هلند ۲ مرتبه در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی با تیم‌های آمریکای‌جنوبی روبه‌رو شده که یک مرتبه سال ۱۹۹۴ به برزیل باخت و مرتبه دیگر سال ۱۹۹۸ آرژانتین را شکست داد.
۷) آرژانتین ۷ مرتبه در یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم‌های اروپایی رفته که ۳ برد (انگلیس، یوگسلاوی و بلژیک) داشته و ۴ باخت (انگلیس، ۲ مرتبه آلمان و هلند).
۹) لیونل مسی که در جام‌جهانی ۳ گله شده، در مجموع در این تورنمنت ۹ گل زده و می‌تواند با یک گل دیگر برترین گلزن تاریخ آلبی‌سلسته در جام‌های جهانی شوند. رکوردی که در حال حاضر در اختیار گابریل باتیستوتا است.
۲۳) این بیست‌وچهارمین بازی مسی در جام‌جهانی است. او رکورد ۲۱ بازی دیگو مارادونا را در همین تورنمنت شکست.

مصدومان و محرومان
از بخت خوب لوئی فان‌خال و لیونل اسکالونی، هردو تیم ملی هلند و آرژانتین بدون مصدوم یا محروم به دیدار حساس مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ رسیده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم
هلند:
نوپرت، تیمبر، فان‌دایک، آکه، دامفریس، دی‌رون، دی‌یونگ، بلیند، کلاسن، خاکپو و دپای
آرژانتین: مارتینس، مولینا، رومرو، اوتامندی، آکونیا، دی‌پائول، فرناندس، مک‌آلیستر، آلوارس، گومس و مسی

نظر شما