شناسهٔ خبر: 57562270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

اگر دشمن را نشناسیم یا بشناسیم ولی به موقع عمل نکنیم، حادثه عاشورا پیش می‌آید

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز اگر ما دشمن را نشناسیم و یا اینکه بشناسیم، ولی به موقع عمل نکنیم حادثه عاشورا پیش می‌آید.

صاحب‌خبر -

آیت الله احمد خاتمی شب گذشته (۱۷ آذرماه) در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی نمونه برای جامعه بشری دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم همه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را در یک کلمه خلاصه کنیم آن کلمه بصیرت است.

وی با بیان اینکه کل زندگی ۱۸ ساله حضرت فاطمه زهرا (س) درسی برای انسانهاست، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم درباره حضرت فاطمه (س) به پیامبر (ص) میفرمایند که ما به تو کوثر دادیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بصیرت حضرت فاطمه (س) این بود که دشمن را شناخت و به موقع عمل کرد، تصریح کرد: امروز اگر ما دشمن را نشناسیم و یا اینکه بشناسیم، ولی به موقع عمل نکنیم حادثه عاشورا پیش می‌آید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کوفیان گرچه دشمن را می‌شناختند و از بنی امیه هم متنفر بودند، اما به موقع اقدام نکردند و حادثه عاشورا رخ داد، اضافه کرد: ابن زیاد در روزهای نخست ورود امام حسین (ع) به کربلا از ترس تظاهرات در کوفه اقدامی نکرد، اما پس از اطمینان از اینکه کسی از مسلم حمایت نمی‌کند و حسین (ع) تنهاست امام را به شهادت رساند.

انتهای پیام

نظر شما