شناسهٔ خبر: 57561658 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عبدی: مربی ایرانی یا خارجی مهم نیست

فوتبال دروغ نمی‌گوید

بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس می‌گوید:مربی ایرانی یا خارجی مهم نیست و ما باید ببینیم چگونه می‌توانیم فوتبال‌مان را به جایگاه خوبی برسانیم

صاحب‌خبر -

سپهر ستاری: حسین عبدی هافبک اسبق پرسپولیس و سرمربی تیم ملی نوجوانان که بعد از مسابقات عملکرد خیلی خوبی را در هدایت این تیم تجربه کرد در رابطه با شرایط تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس نقطه نظرات خودش را با ما مطرح ساخت و به توضیح در این رابطه پرداخت.

در رابطه با مربیگری تیم ملی کشورمان بعد از ناکامی تیم ملی حرف‌های زیادی به گوش می‌رسد نظرتان برای انتخاب سرمربی تیم ملی چیست؟
به نظرم آن کسانی که باید در این رابطه تصمیم‌گیری کنند باید بتوانند به شکل منطقی برای آینده و البته بیشتر برای حال بهترین تصمیم را برای سرمربی تیم ملی اتخاذ کنند.

بهترین گزینه از نظرتان چه شخصی است؛ ماندن کی‌روش یا حضور مربی ایرانی؟
من موافق این هستم که باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم و ملاک‌مان هم برای انتخاب عملکرد، تحصیلات و خلاقیت باشد نه اینکه آن شخص دوست ما باشد.

در این بین قطعاً رزومه مربی در انتخاب سرمربی حرف اول را می‌زند.
بله حتماً رزومه و کارایی مهم است و باید ببینیم کدام مربی به درد تیم ملی ما می‌خورد و در این بین بهترین مربی و گزینه ممکن را برای تیم ملی کشورمان انتخاب کنیم.

مربی ایرانی برای حضور در تیم ملی بهتر است یا خارجی؟
مربی ایرانی یا خارجی مهم نیست و ما باید ببینیم چگونه می‌توانیم فوتبال‌مان را به جایگاه خوبی برسانیم؛ چه بسا باید ببینیم برنامه‌ای که در کره، ژاپن، عربستان و حتی استرالیا اجرا شد که موجبات پیشرفت آنها را فراهم آورد و نتایج بسیار عالی را هم در برداشت چه بوده است و چرا ما نسبت به آنها ضعیف‌تر بودیم در حالی که ما استعداد این را داریم و باید تجربه و کارهای درست را اعمال کنیم. از روی دانش و تجربه می‌توانیم به مراحل خوبی برسیم و در فوتبالمان پیشرفت کنیم.

پیشنهادتان برای انتخاب سرمربی جدید چه شخصی است؟
من پیشنهاد نمی‌دهم چون تصمیم‌گیرنده نیستم.

در رابطه با نوع و روش بازی تیم ملی انتقادات زیادی از کی‌روش شد، در این رابطه چه صحبتی دارید؟
من هم نوع بازی و نتیجه‌گیری تیم ملی را نسبت به چهار سالپیش ضعیف‌تر می‌دانم که این مسأله می‌تواند ناشی از یکسری از مسائل باشد نظیر تغییر مدیریت و سرمربی قبلی و زمانی سرمربی جدید را در اختیار داشتیم که کمی دیر بود و در نهایت موجب پیشرفت ما نشد.

فوتبال دروغ نمی‌گوید

در رابطه با تیم‌های فینالیست جام جهانی شانس را به چه تیم‌هایی می‌دهید؟
من شانس بالایی را برای رسیدن به فینال به تیم‌های فرانسه و برزیل می‌دهم هر چند که در این بین معتقدم باید از انگلیس هم ترسید.

اما فکر نمی‌کنید آرژانتین هم با مسی تیم قابلی باشد؟
نه، بعید می‌دانم آرژانتین بتواند به فینال برسد.

در رابطه با پرتغال که شش گل به سوییس زد شانسی برای قهرمانی این تیم قائل نیستید؟
نه برای قهرمانی پرتغال هم شانسی قائل نیستم چون سوییسی‌ها بعد از زدن چند گل اول به شکل هجومی بازی کردند؛ موضوعی که موجبات دریافت گل‌های بعدی این تیم را فراهم ساخت.

در رابطه با دربی که بعد از وقفه طولانی مسابقات برگزار خواهد شد چه صحبتی دارید؟
دربی همیشه دربی است و همیشه چنین بازی‌هایی با هیجان و جذابیت همراه خواهد بود و هر تیمی که آماده‌تر باشد و در دربی حاضر شود قادر خواهد بود دقایق خوبی را رقم بزند.

در رابطه با دو مهاجم خارجی پرسپولیس در دربی و شانس گلزنی‌شان در این بازی حساس چه صحبتی دارید؟
امکان گلزنی این دو مهاجم خوب وجود دارد و حضور این دو بازیکن ضریب موفقیت بیشتری برای تیم پرسپولیس ایجاد می‌کند.

در رابطه با بخت اول قهرمانی، شانس را به چه تیمی می‌دهید؟
پرسپولیس شانس زیادی دارد اما هنوز زود است که راجع به قهرمانی حرف بزنیم. چه بسا که بعد از اینکه تیم سپاهان در هفته اول تیم سپاهان را شکست داد شاید بعضی‌ها از قهرمانی این تیم حرف زدند اما بعداً شرایط تا حدودی فرق کرد به همین دلیل باید در ادامه، بازی‌ها را دید تا بهتر در این رابطه حرف زد.

اما این بار دربی بعد از چیزی نزدیک به دو ماه تعطیلی مسابقات بدون تماشاگر برگزار خواهد شد!
دربی همیشه هیجان بالایی خواهد داشت و دو تیم با هیجان لازم بازی خواهند کرد چون دو تیمی که پیراهن تیم‌های سرخابی را بپوشند قطعاً با هیجان و نهایت تلاششان بازی خواهند کرد به همین دلیل اصلاً این‌طور نیست که بازیکنان بدون هیجان بازی
کنند.

بیشتر بخوانید:

۳۵ ۲۵۸

نظر شما