شناسهٔ خبر: 57561477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۱۸ آذر ۱۴۰۱؛ از درگذشت رستم قاسمی تا اعدام متهمی که خیابان ستارخان تهران را بسته بود

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

امضای توافقنامه مشارکت راهبردی میان عربستان و چین
خبرگزاری دولتی عربستان روز پنجشنبه در جریان سفر رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرد که عربستان سعودی و چین یک توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع امضا کرده اند.

آیت‌الله نوری همدانی: خیلی‌ها حجاب ندارند اما عفاف دارند
آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره حجاب گفت: حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند بنابراین نباید این دو مقوله با یکدیگر خلط شوند، خیلی ها حجاب ندارند اما عفاف دارند الحمدلله زنان کشور ما عفیف هستند ما مسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم و در این راه با دقت گام برداریم و با امر به معروف این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.

پارلمان مکزیک ورود مسی به خاک این کشور را ممنوع کرد
پارلمان مکزیک بعد از آن که اقدام مسی را اهانت به پیراهن تیم ملی فوتبال این کشور تلقی کرد، ورود این فوق ستاره آرژانتینی به خاک مکزیک را ممنوع کرد. بعد از بازی آرژانتین و مکزیک در جام جهانی، تصاویری از رختکن آرژانتین منتشر شد که در آن لیونل مسی پیراهن مکزیک را لگد می‌زند که این باعث شد تا واکنش‌های زیادی به وجود آید و هواداران مکزیک از این بازیکن خشمگین شوند.

رئیسی: مردم ایران با شعار «آزادی» دشمنان گول نمی‌خورند‌
سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در اغتشاشات اخیر دشمن را ناکام گذاشت، ادامه داد: مردم ایران با حضرت فاطمه انس دارند و شعار آزادی دشمنان گول نمی‌خورند چرا مردم ایران آزادی را در سال ۵۷ به دست آوردند و هیچ وقت این آزادی را از دست نخواهند داد. او گفت: دشمنان می‌خواهند در جامعه انحراف ایجاد کنند و دانشجو و دانش‌آموز را از درس د‌ور کنند و تولید و تولید‌کننده را با اخلال ایجاد کنند. باید شعار‌های دشمن را بشناسیم و دوست و دشمن را شناسایی کنیم.

درگذشت رستم قاسمی
رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی صبح دیروز ، ۱۶ روز پس از کناره گیری از سمت خود و یک روز پس از انتخاب جانشینش دار فانی را وداع گفت.

اعدام متهمی که خیابان ستارخان تهران را بسته بود
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «محسن شکاری، اغتشاشگری که سوم مهرماه ۱۴۰۱، خیابان ستارخان تهران را بست و یکی از مامورین حافظ امنیت را با قمه مجروح کرد، صبح روز پنجشنبه اعدام شد.»

تحقیق دبیرکل سازمان ملل درباره ادعاها پیرامون پهپاد‌های ایرانی
به گفته رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی نوشته است که این سازمان در حال بررسی اطلاعات موجود درباره موضوع استفاده از پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه در جنگ اوکراین است.

هک شدن کانال تگرامی مهدی نصیری
مهدی نصیری درمورد پاک شدن محتوای کانال تلگرامی اش که نزدیک به سی هزار عضو داشت، گفت: کانال هک شده است و ظاهرا تمامی محتوای آن را پاک کرده‌اند و یا لااقل در تلگرام من اینجور نشان داده می‌شود. نصیری درباره‌ی چگونگی این هک گفت: بنظرم احتمالا از طریق شماره موبایل من که مخابرات و همراه اول بر آن تسلط دارند، توانسته‌اند وارد گوشی و حساب من شوند و بعد از حدود یک هفته حضور خاموش در حساب من آن را هک کنند. من احتیاطات تلگرامی را برای هک نشدن رعایت کرده بودم. البته تلگرام هشدار حضور غریبه را به من داده بود، اما من متوجه نشده بودم. ضمنا در واتساپ نیز گروهی داشتم که کارکرد کانال را داشت، چند ساعت پیش آن را نیز مسدود کرده‌اند.

قرائتی: ساخت موشک توسط سپاه عمل صالح است
رئیس ستاد اقامه نماز کشور رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هر عمل و حرکتی که انجام دهیم و سبب عصبانیت دشمن شود، عمل صالح است بنابراین ساخت موشک توسط سپاه و پیشرفت‌های علمی از جمله اعمال صالح هستند، تصریح کرد: تفسیر قرآن باید به گونه‌ای باشد که عوام و خواص بتوانند آن را بفهمند.

جام جهانی قطر تاکنون ۲ میلیارد بیننده داشته
رییس فیفا بار دیگر میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ را ستود و تاکید کرد که این کشور تاکنون بهترین میزبانی را داشته است. او گفت: میانگین حضور تماشاگران در هر بازی ۵۱ هزار نفر بوده است که این میانگین بسیار خوبی است. اینفانتینو ادامه داد: بیش از ۲ میلیارد نفر بازی‌های جام جهانی را از تلویزیون و پای گیرنده‌ها نگاه کردند و حدود ۲ و نیم میلیون نفر هم در خیابان‌های قطر حضور دارند و روزانه حدود ۱۰۰ هزار و اندی هوادار هم به ورزشگاه‌ها می‌روند تا بازی‌ها را نگاه کنند.

مرگ یکی از دانشجویان پسر دانشگاه علامه
روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی روز پنجشنبه اعلام کرد: یکی از دانشجویان پسر مقطع کارشناسی این دانشگاه که ساکن خوابگاه های این دانشگاه بود، در یک اقدام خودآسیب رسان درگذشت. این دانشجو که از سال ۱۳۹۷ تحت مراقبت و درمان مرکز مشاوره دانشگاه بود متاسفانه علی رغم تمام مراقبت ها و پیگیری های صورت گرفته توسط متخصصان مربوطه در نهایت طی اقدامی خودآسیب رسان از دنیا رفت.

انصرافی های جشنواره «سینماحقیقت»
محمد حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره سینما حقیقت گفت: امسال ۲۵ فیلمساز از حضور در جشنواره «سینماحقیقت» انصراف دادند؛ ۹ فیلم تمایلی به شرکت نداشتند؛ ۳ فیلم هم در اعتراض به شرایط کنونی انصراف دادند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما