شناسهٔ خبر: 57561222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

بیانیه جنجالی ۹ کشور درباره رخدادهای اخیر ایران

۹ کشور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه علیه ایران منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

جمهوریت – وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد در بیانیه‌ای مشترک ایران را به نقض حقوق زنان متهم کردند.

در بیانیه‌ مشترک این ۹ کشور که توسط وبسایت رسمی کاخ سفید منتشر شده آمده است: وزرای خارجه کشورهای عضو “شراکت بین‌المللی برای اقدام درخصوص آزار و اذیت جنسیتی آنلاین” توجه به “آنچه” خشونت گسترده علیه زنان و دختران ایرانی در پی مرگ ناگوار مهسا امینی “می‌نامند”، را خواستارند.

در این بیانیه ادعا شده است: از آن زمان مقامات ایران به سرکوب معترضان ادامه داده و آن را تشدید کرده‌اند. زنان و دختران در حین درخواست برای احترام گذاشته شدن به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی‌شان با آزار و اذیت‌های آنلاین از سوی مقامات ایرانی و موسسات‌شان مواجه شده‌اند. ما سرکوب جاری معترضان ازجمله در پلتفرم‌های دیجیتال و از طریق اعمال محدودیت‌های اینترنتی را محکوم می‌کنیم.

۹ کشور در انتهای این بیانیه آورده‌اند: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا فورا به ما در همکاری با شرکت‌های فناوری ملحق شوند تا هرچه در توان دارند برای ارائه دسترسی به اطلاعات آنلاین به زنان و دختران به کار بگیرند. این شامل اعمال تدابیر اصولی و پویا جهت مقابله با سواستفاده از پلتفرم‌های‌شان برای تهدید، آزار دادن و ساکت کردن زنان و دختران ایرانی می‌شود. کشورهای عضو “شراکت بین‌المللی برای اقدام درخصوص آزار و اذیت جنسیتی آنلاین” در کنار زنان و دختران ایرانی می‌ایستند و به همکاری جهت پیدا کردن روش‌هایی برای حمایت جهانی از زنان در ابراز آزادانه و امن حقوق‌شان – چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین – ادامه خواهند داد.

نظر شما