شناسهٔ خبر: 57559766 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت نامشخص ساختمان‌هایی فاقد پایان کار از نظر ایمنی

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه ساختمان‌هایی فاقد پایان کار از نظر ایمنی در وضعیت نامشخصی به سر می‌برند و ممکن است در زمان وقوع خطراتی همچون زلزله و آتش‌سوزی برای ساکنین مخاطرات جدی جانی و مالی در پی داشته باشد از مردم خواست از خریداری این واحد‌ها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : ساختمان‌های ناایمن اگر چه در حالت‌های عادی اتفاقی را به هم نمی‌رسانند، اما در مواقع بحران ممکن است فاجعه بار شوند و اساسا ساختمان‌هایی که در آن‌ها ایمنی به صورت کامل رعایت نشده، علاوه بر ایجاد ناامنی برای ساکنان همان ساختمان، باعث می‌شود تا ساختمان‌های مجاور نیز دچار خطر شوند.

وی ادامه داد: در صورت بروز حادثه تنها ساختمان نا ایمن نیست که ممکن است خطرناک باشد بلکه ساختمان‌های کناری نیز دچار آسیب می‌شوند و از این جهت در زمان ساخت و ساز باید تا آنجایی که می‌شود به امنیت ساختمان دقت شود.

آهکی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ساخت و ساز وضع شده است و اجرای این قوانین باعث شده تا احتمال خطرآفرینی ساختمان‌ها به حداقل برسند و در صورتی که سازندگان مسکن این قوانین را به طور کامل رعایت کنند شاهد مشکلات فاجعه بار در آینده نخواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه سخنانش با اشاره به اینکه حفظ مال و جان مردم در اولویت کاری این اداره است، گفت: وظیفه کارگروه استانی، پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه بر اماکن عمومی و ساختمان‌های بزرگ شهر‌های مختلف استان، در جهت ایمن بودن ساخت و ساز‌ها و نظارت مستمر است.

وی با تاکید بر اینکه اکیپ نظارت با بازدید‌ها و پایش ساختمان‌ها، نسبت به شناسایی نقاط ضعف اقدام می‌کند، توضیح داد: نیاز است که ابزار قانونی برای رفع ایرادات فنی آن‌ها وارد مرحله اجرا شویم.

آهکی تاکید کرد این کارگروه وظیفه دارد ساختمان‌های بلند مرتبه، مهم و ناایمن را در رابطه با خطر حریق، زلزله، فرونشست و فروریزش شناسایی و پایش کند و در رابطه با این خطرها، راهکار‌های رفع خطر و پایدار سازی را ارائه کند.

وی معتقد است رعایت آیین‌نامه ساخت و ساز، مانع از ایجاد خطرات و بحران‌های احتمالی است .

نظر شما