شناسهٔ خبر: 57549117 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نباید از مردم طلبکار باشیم

بسحاق: خواستم مغانلو در جام جهانی باشد

سرمربی تیم ملی تکواندوی امید ایران، با بیان اینکه نتایج او طی ماه‌های گذشته بهتر از مقانلو بوده است، گفت: خودم از هادی ساعی خواستم تا به مقانلو فرصت حضور در رقابت‌های جهانی را بدهد تا ببینیم چه نتیجه‌ای کسب می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" علی‌محمد بسحاق در گفتگو با ایسنا، با انتقاد از مواضع سرمربی تیم ملی تکواندو پس از کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: ما باید یاد بگیریم که انتقادپذیر باشیم و پس از شکست از مردم عذرخواهی کنیم، نه اینکه از مردم طلبکار باشیم. من همیشه این موضوع را سرلوحه کارم قرار دادم و اگر شکستی داشته‌ باشم حتما از مردم عذرخواهی می‌کنم. اینکه طلبکارانه حرف بزنیم مورد پذیرش مردم قرار نمی‌گیرد. تیم ژاپن با شکست تیم‌های بزرگ دنیا شاهکار کرد و به مرحله حذفی جام جهانی آمد اما پس از شکست این تیم، سرمربی ژاپنی ها از مردمشان عذرخواهی کرد. ما هم باید این نوع رفتار را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

سرمربی تیم ملی امید ایران، با تاکید بر اینکه نتایج تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان ضعیف بود، گفت: ما در مجموع مردان و زنان در رده هجدهم جهان قرار گرفتیم و در بخش مردان نهم جهان شدیم که بدترین نتیجه تکواندوی ایران طی چند سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: زمانی که ما در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ قهرمان جهان شدیم، فقط کره جنوبی رقیب مهم ما بود و یکی دو کشور دیگر مثل اسپانیا هم در تکواندو سرمایه‌گذاری کرده بودند اما در حال حاضر حداقل ۵۰ کشور جهان در تکواندو مدعی و دارای رنکینگ هستند. ما باید بر اساس شرایط امروز برنامه‌ریزی کنیم و برای هر کدام از آن‌ها تاکتیک داشته باشیم. ما فقط یک لیگ دست و پا شکسته داریم، در حالی که اروپایی‌ها هر هفته تورنمنت می‌گذارند و همه کشورهای جهان به میدان می‌روند. در چنین شرایطی رشد آن‌ها طبیعی است و با این روند ما نباید انتظار کسب نتیجه داشته باشیم. ما باید در تورنمنت‌ها و اردوهای مشترک با کشورهای دیگر حاضر شویم تا بتوانیم حرف برای گفتن داشته باشیم.

بسحاق ادامه داد: از سوی دیگر تعداد کادر مربیان ما باید افزایش داشته باشد. تیم های دیگرآنالیزور، ماساژور و ... دارند و حتی تعداد کادرشان به ۱۰ نفر هم می رسد. درست است که با قیمت افسارگسیخته دلار مواجه هستیم و به لحاظ مالی مشکلات جدی وجود دارد اما باید در اینباره چاره‌اندیشی شود تا تکواندوی ایران در مسیر درست قرار گیرد.

مربی سابق تیم ملی بزرگسالان، خاطرنشان کرد: تیم بانوان ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های اسلامی نتایج خوبی گرفت اما نمی دانم چرا در مسابقات جهانی نتوانستند به مدال برسند. آن‌ها بر خلاف تیم مردان، چند سال است که در کنار هم کار می‌کنند و تجربه خیلی خوبی دارند و می‌توانستند نتایج بهتری بگیرند. آن چیزی که من دیدم مشکل بدنی داشتند و هم اعتماد به نفس لازم در آن‌ها نبود.

وی درباره علت حمایت ساعی از سرمربیان تیم‌های ملی تکواندو، گفت: صحبت های ساعی مبنی بر اینکه تیم ما جوان و آینده دار است مطرح شده و او از نتیجه کسب شده راضی نیست و اصلا آن را قبول ندارد. او قهرمان المپیک و کاملا فنی است. داوران هم بخشی از مسابقات هستند و ممکن است اشتباهات آن‌ها به سود یا به ضرر ما تمام شود. ما نمی‌توانیم بحث داوری را به عنوانملاک نتیجه نگرفتن تیم‌مان مطرح کنیم.

بسحاق در ادامه گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای تکواندو وجود دارد، خاطرنشان کرد: آقای ساعی به دلیل فشردگی مسابقات ۲ تیم ملی موازی تشکیل داد و قرار بود بنا بر نتایج کسب شده، کادر فنی تیم ملی در مسابقات جهانی معرفی شود. در این مدت نتایج من از رقیبم بهتر بود اما قبل از تشکیل کمیته فنی نزد هادی ساعی رفتم و از او خواستم به مقانلو فرصت دیگری بدهد تا او در مسابقات جهانی سرمربی تیم ملی باشد تا ببینیم چه نتیجه‌ای بدست بیاورد.

وی افزود: باید ببینیم هادی ساعی چه تصمیمی می‌گیرد. من هر کجا که صلاح بدانند چه تیم امید یا بزرگسالان آماده کار هستم چرا که شغل من مربیگری است.

بسحاق در پایان گفت: کادر فنی ما نباید منحصر و قائم بر یک فرد باشد. سرمربی تیم ملی باید جوابگوی مدیر فنی و کمیته فنی باشد و به صورت ماهیانه گزارش تمرین و وضعیت روحی و بدنی بچه‌ها را ارائه کند تا آن‌ها نیز در جریان شرایط تیم ملی قرار بگیرند، موضوعی که من در این مدت مشاهده نکردم.

نظر شما