شناسهٔ خبر: 57548811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاور فرمانده سپاه پاسداران:

ترس دشمنان از ایران قوی دلیل ایجاد فتنه و اغتشاش در کشور است

زهرا فتحی

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ترس دشمنان از ایران قوی دلیل ایجاد فتنه و اغتشاش در کشور است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طائب شامگاه روز گذشته (۱۶ آذرماه) در مراسم ایام فاطمیه که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام و با بیان اینکه پرچمی که قرآن برای مکتب فاطمه (س) به اهتزاز درآورده است پرچم خدمت بی‌منت و خالصانه برای خدا است، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) همواره برای مردم دعا کرده و بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی و تنها برای رضای خدا همواره به یتیم، اسیر و مسکینان خدمت می‌کردند.

این مسئول با یادآوری اینکه  انقلاب ما پیرو مکتب علوی و مکتب فاطمی است و همواره در این مسیر گام برمی‌دارد، تاکید کرد: حضرت زهرا (س) در طول ۱۸ سال زندگی خود که منطبق با رسالت پیامبر اسلام است در همه امور تلاش می‌کند اول باشد و در تمام دوران با پیامبر (ص) همراه بوده و بعد از ایشان نیز همواره همراه حضرت علی (ع) است.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه پیامبر اسلام از حضرت زهرا (س) به عنوان سرور زنان جهان و سرور زنان بهشت یاد می‌کنند، عنوان کرد: ایشان در کنار خانه‌داری، همسرداری و فرزندداری در میدان مبارزه نیز از ولایت دفاع می‌کند و به خطبه‌خوانی می‌پردازد و در این راه محسن شش ماهه را از دست داده و خودش نیز به شهادت می‌رسد. 

حجت‌الاسلام طائب با تاکید بر اینکه بعد از پیامبر، جبرئیل بر حضرت زهرا (س) نازل می‌شد، افزود: بانویی با چنین اوصافی به الگویی در مکتب دینی ما برای زنان و مردان تبدیل می‌شود که الگوی حرکت سیاسی اسلام را شکل می‌دهد. 

این مسئول در ادامه با بیان اینکه حرکت سیاسی اسلام با بیدار کردن مردم از مساجد و هیئت‌ها توسط امام راحل آغاز شد، عنوان کرد: این حرکت درست زمانی آغاز شد که در جهان دو قطب شرق و غرب برای سلطه بر جهان با هم رقابت می‌کردند. 

وی با بیان اینکه یکی از وعده‌های الهی این است که هر ملتی که دو شرط را محقق کند، خداوند به آنها در روی زمین قدرت می‌دهد، ادامه داد: این دو شرط شامل ایمان به خدا و انجام عمل صالح است که این موضوع تنها اختصاص به امروز ندارد و هم در گذشته اتفاق افتاده و هم در آینده اتفاق خواهد افتاد.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توضیح اینکه در کنار سلطه‌طلبی آمریکا و شوروی بر جهان، امام راحل موضوع حکومت دینی را مطرح کردند، ادامه داد: وقتی که حکومت دینی برقرار شود، ترس جای خود را به امنیت می‌دهد و انسان شخصی و اجتماعی، خود به بنده خدا تبدیل می‌شود و دین قدرت بیشتری می‌گیرد. 

حجت‌الاسلام طائب با توضیح اینکه طبق آیات قرآن مومن کسی است که به خدا و رسول ایمان بیاورد، به گونه‌ای که حتی اگر طوفان هم آمد و حوادث مختلف نیز حادث شد به این ایمان شک نکند و با جان و مالش در راه خدا جهاد کند، افزود: اگر بندگی خدا را انجام دهیم، جامعه به تکامل می‌رسد. 

وی با اشاره به اینکه در ده سال اول انقلاب، شوروی و آمریکا همه تلاش خود را کردند تا با سازماندهی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران اجازه شکل‌گیری انقلاب را ندهند اما موفق نشدند، گفت: در دهه دوم انقلاب نیز سیاست آمریکا از تغییر ساختار به تغییر رفتار علیه کشورمان تبدیل شد اما این موضوع نیز اثرگذار نشد و انقلاب اسلامی کم‌کم از مرزها فراتر رفت. 

این مسئول با توضیح اینکه در دهه سوم و چهارم نیز تلاش استکبار بر این بود که جلوی عبور انقلاب از مرزها را گرفته و آن را مهار کند، اضافه کرد: به برکت انقلاب، بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته و حرکت اسلام سیاسی در کشورها دیگر در حال پیشروی است.

حجت‌الاسلام طائب با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند تا سال ۲۰۳۰ آمریکا تعیین تکلیف می‌شود به نحوی‌ که اگر نتواند در مقابل تهدیدات بیرونی و داخلی موفق عمل کند با فروپاشی روبرو می‌شود، اضافه کرد: آمریکایی‌ها ایران را سومین تهدید خود می‌دانند زیرا معتقدند ایران در حال ارائه مدل جدید حکمرانی در دنیا است. 

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مدل جدید حکمرانی انقلاب اسلامی می‌گوید ما خواستار پیشرفت جهان با مدل حکومت الهی هستیم و در این مسیر نیز در چارچوب قوانین الهی از تجربیات بشر نیز استفاده می‌کنیم، گفت: آمریکایی‌ها معتقدند این مدل جدید حکمرانی دموکراسی غربی را ضعیف کرده و توجه دولت‌ها و ملت‌ها را به خود جلب می‌کند.

وی با توضیح اینکه با توجه به همین موضوع آنها به فکر تضعیف قدرت ایران هستند، یادآور شد: تشدید مهار ایران نیز بدین نحو است که کاری کنند کشورهای منطقه که مقاومت در آنها در حال شکل‌گیری است را بی‌ثبات کرده و در داخل کشور نیز اغتشاش ایجاد کنند.

وی با توضیح اینکه یک دولت انقلابی بر سر کار آمده است که برای پیشرفت و توسعه کشور با همه ارگان‌ها به صورت متحد عمل می‌کند، عنوان کرد: آمریکایی‌ها در این اواخر می‌گفتند برای کشور ایران کاری می‌کنیم که آنها مجبور شوند نفت را خام به فروش رسانده و فقط غذا وارد کنند که برای پیشگیری از این موضوع این دولت حرکتی انجام داد تا ارتباط نفت و غذا را قطع کند که این موضوع با حمایت از بخش کشاورزی محقق شد. 

این مسئول با یادآوری اینکه سال‌های گذشته ۶ میلیون تن گندم وارد می‌کردیم و با غیرواقعی بودن قیمت‌ گندم، کشاورزان از فروش آن به دولت خودداری می‌کردند، افزود: در دولت انقلابی از کشاورزان گندم با قیمت واقعی خریداری می‌شود که نتیجه آن فروش هفت و نیم‌ میلیون تن گندم توسط کشاورزان به دولت است که سبب صرفه‌جویی سه میلیون تنی شد.

وی با اشاره به اینکه در توزیع آرد نظارتی وجود نداشت که برای مقابله با این امر نیز شبکه‌سازی انجام شد، تصریح کرد: این موضوع علی‌رغم سختی‌هایی که داشت باعث افزایش نظارت‌ها و همچنین صرفه‌جویی در ارز می‌شود.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه در اغتشاشات دشمنان ما از همه ظرفیت و توان خود استفاده کردند، متذکر شد: دلیل این امر نیز مقابله آنان با حرکت کشورمان به سمت توسعه و جلوگیری از همراهی مردم برای درست شدن زیرساخت‌ها است. 

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در منطقه بیشتر به دنبال تامین امنیت اسرائیل و نفت ارزان قیمت هستند، اذعان کرد: عراق چهار برابر ما نفت صادر می‌کند که پول آن به بانک مرکزی آمریکا می‌رود که آمریکایی‌ها نیز اول طلب‌های خود را برداشته و سپس طلب‌های سازمان ملل برای جنگ کویت را پرداخت می‌کنند و بقیه آن را نیز به عراق برای خرج کردن در جاهایی که توافق شده است می‌پردازد. 

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توضیح این مطلب که در جمهوری اسلامی ما یک چهارم عراق نفت می‌فروشیم، تاکید کرد: یکی از سیاست‌های اصلی کشور ما این است که وابستگی خود به نفت خام را کم و تبدیل به فرآورده کنیم. 

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه سال گذشته صادرات برق را کاهشی کردیم، متذکر شد: امسال هفت درصد مصرف برق افزایشی بود اما علی‌رغم این موضوع خاموشی نیز نداشتیم و صادرات برق نیز افزایشی شد. 

وی اظهار کرد: روزگاری در این کشور بیش از ۶ میلیارد دلار در سال صرف واردات بنزین داشتیم اما امروز بنزین را خودمان تولید می‌کنیم و با تکمیل پالایشگاه‌های ناتمام به صادرکننده بنزین هم تبدیل خواهیم شد.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به تعاملات ایران با کشورهای منطقه، توضیح داد: این تعامل منجر به امضای ۱۳۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه شده است که همه اینها را آمریکایی‌ها می‌بینند. 

این مسئول با یادآوری اینکه عربستانی‌ها بیشتر از ما نفت می‌فروشند اما باز کسری بودجه دارند، تصریح کرد: دلیل این موضوع نیزآن است که اولین ردیف مصرف نفت این است که سلاح بخرد در حالی که ما خودمان تولیدکننده هستیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز سرعت و دقت موشک‌های ما را دانشمندان داخلی تعیین می‌کنند اما عربستان تجهیزات مورد نیاز را از آمریکا می‌گیرد، تاکید کرد:  همه کشورهای عربی منطقه با آمریکایی‌ها قرارداد پدافند یکپارچه درست کردند و میلیاردها دلار از آنها پول گرفتند.

وی با بیان اینکه موشک‌های جهاد اسلامی از گنبد آهنین عبور کرد، افزود: ما به فضل الهی موشک‌های‌مان را خودمان درست می‌کنیم که این موضوع را آمریکایی‌ها می‌بینند و به همین دلایل دنبال بی‌ثباتی و ایجاد شکاف نسلی در کشور هستند.

حجت‌الاسلام طائب در ادامه با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد شبهه در مورد دفاع‌مقدس و زیر سوال بردن انقلاب هستند، افزود: در حادثه فوت یک خانم، دشمنان ما از همه  توان خود در رسانه‌های‌شان استفاده کردند تا در بین مردم شبهه ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام طائب با تاکید بر اینکه کشته‌سازی از حربه‌های دشمنان برای ایجاد شبهه و بالا بردن خشونت در جامعه و ایجاد دو قطبی است، تصریح کرد: دشمن با ایجاد فضای دو قطبی به‌دنبال جنگ ترکیبی است تا در آن هر دو طرف نسبت به حاکمیت مسئله‌دار باشند.

وی با اشاره به اینکه حرکت سیاسی ما یک تحرک در دنیا و منطقه ایجاد کرده است، متذکر شد: دشمنان در تلاش هستند مردم را از ولایت جدا کنند، زیرا رمز پیروزی ما پیوند امت با ولایت است.

انتهای پیام

نظر شما