شناسهٔ خبر: 57548037 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

راه اندازی کمپرسور گازی جدید پالایشگاه جهت افزایش خوراک پتروشیمی آبادان
اهواز - شبنم قجاوند: پس از 8 سال وقفه کمپرسور گازی جدید واحد 100 پالایشگاه، عملیاتی و در مدار تولید قرار گرفت.
راه اندازی کمپرسور واحد 100 که به دلیل تحریم های ظالمانه و مشکلات فرآیندی با 8 سال وقفه مواجه شده بود به دست توانمند متخصصان داخلی و با تکیه بر دانش کارکنان جهادگر پتروشیمی و پالایشگاه آبادان در جهت تولید و توسعه اشتغال منطقه، با رفع موانع موجود به مرحله راه اندازی رسید. با افتتاح این پروژه، خوراک دریافتی پتروشیمی آبادان از پالایشگاه روزانه ۸۵ تن افزایش می‌یابد که این موضوع باعث می‌شود تا میزان پی وی سی تولیدی در پتروشیمی از ۸۵ تن در روز به ۱۸۰ تن در روز افزایش پیدا کند و این امر باعث کاهش بهای تمام شده اتیلن و افزایش تولید pvc خواهد شد. موضوعی که می‌توان آن را یک جهش مهم در روند افزایش تولید و سوددهی پتروشیمی آبادان تحلیل کرد. از دیگر نکات با اهمیت راه اندازی این پروژه می توان جمع آوری  میزان قابل توجهی از گازهای خروجی مشعل های  پالایشگاه اشاره نمود که با این اقدام میزان زیادی ازگازهای آلاینده این مشعلها کاسته و باعث بهبود وضعیت آلایندگی این واحد صنعتی می گردد که برای همه همشهریان عزیز قابل رؤیت می باشد. انجام این پروژه در شرایط سخت تحریم های ظالمانه با دیگر شعار ما میتوانیم را تداعی نموده و عزم راسخ صنعتگران نفت را در بی اثر نمودن تحریم ها نشان می دهد.

جذب ۳۰۰ نفر نیروی متخصص بومی در شرکت پالایش نفت آبادان
اهواز - شبنم قجاوند: جذب سیصد نفر نیروی ارکان ثالث بومی از طریق فراخوان عمومی ، برگزاری آزمون و مصاحبه در دستور کار شرکت پالایش نفت آبادان قرار دارد.  ناصر شریفی مدیر منابع انسانی شرکت پالایش نفت آبادان با بیان این مطلب افزود : در جهت راه‌بری واحدهای جدید پالایشی موسوم به فاز ۲ , سیصد نیروی متخصص مورد نیاز است.  او همچنین اشاره کرد : در راستای رعایت شایسته سالاری و جذب نیروهای نخبه بومی ، مقدمات فرایند جذب نفرات متخصص بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت نفت و ارگانهای ذیربط در حال انجام است.  همچنین روند تشکیل درگاه الکترونیکی ثبت نام متقاضیان زیر نظر اداره کار منطقه آزاد و توسط متصدی برگزاری آزمون در حال انجام می باشد و تاریخ و چگونگی برگزاری آزمون از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع شهروندان عزیز آبادان و خرمشهر خواهد رسید .

سخنگوی قوه قضاییه: مسئله حجاب فرا قوه‌ای است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: موضوع حجاب فرا قوه‌ای است و لازم است در این زمینه هر سه قوه جلسات تخصصی تشکیل دهند و تصمیمات کارشناسانه بگیرند، ضمن اینکه کارگروه‌های تخصصی در این رابطه تشکیل‌شده است و کارشناسان دستگاه قضائیه نیز حضور دارند و به دنبال بررسی راهکارهای عفاف و حجاب هستیم.
به گزارش ایرنا، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در چهاردهمین نشست خبری گفت: موضوع حجاب فرا قوه‌ای، فرهنگی، متعلق به ملت و پذیرفته‌شده از سوی آحاد جامعه در طول تاریخ بوده است. وی ادامه داد: درباره این موضوع هر سه قوه باید جلسات تخصصی تشکیل بدهند و تصمیمات کارشناسانه بگیرند. این‌گونه نیست که یک قوه بخواهد در مورد حجاب اظهارنظری کند. به گفته او، در این زمینه کارگروه‌های تخصصی تشکیل‌شده است و کارشناسان قوه قضاییه هم در این کارگروه‌ها حضور دارند و به دنبال بررسی راهکارهای عفاف و حجاب هستیم.

صدور هفت حکم بدوی محاربه و افساد فی‌الارض
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره صدور احکام محاربه و افساد فی‌الارض در پی اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر گفت: تاکنون برای هفت نفر حکم بدوی محاربه و افساد فی‌الارض صادرشده است و اگر به این آرای صادرشده اعتراض شود، حسب مورد قابلیت فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور دارد. وی ادامه داد: برخی از این پرونده‌ها فرجام‌خواهی و تصمیم اتخاذ و پرونده اعاده شده است و برخی دیگر نیز در جریان رسیدگی و فرجام‌خواهی قرار دارد. ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره پرونده شهادت شهید عجمیان گفت: در این پرونده برای ۱۶ متهم قرار جلب دادرسی صادر شد که سه نفر از این افراد کمتر از ۱۸ سال سن داشتند. وی با اشاره اتهامات این افراد گفت: برای پنج نفر از این متهمان اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت ملی، حمله به مأموران، جنایتی که منجر به اخلال شدید در نظم و امنیت عمومی و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت شهید عجمیان شد، حکم اعدام صادرشده است. ستایشی ادامه داد: ۱۱ متهم دیگر این پرونده ازجمله سه متهم زیر ۱۸ سال نیز با توجه به نقش‌آفرینی و میزان تأثیر اقدامات آنها در شهادت شهید عجمیان به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. وی تأکید کرد: احکام غیرقطعی مربوط به دادگاه بدوی است و در صورت اعتراض طبق قانون در دیوان عالی کشور فرجام‌خواهی می‌شود. ستایشی بابیان اینکه تعدادی از اغتشاشگر در آرام ستان بهشت سکینه به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جان‌باختگان اغتشاشات اخیر، این حادثه را رقم زدند، گفت: این افراد با ایجاد یک زنجیره انسانی و مبادرت به ریختن سنگ، چوب و نخاله ساختمانی، اقدام به بستن آزادراه کرج - قزوین می‌کنند و نهایتاً عبور و مرور خودروها را مختل و اموال عمومی و خصوصی را تخریب کرده و مأموران را مورد ضرب‌وجرح قرار می‌دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما