شناسهٔ خبر: 57545435 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

۶۰ هزار نفر دانشجو غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند

محمد مهدی طهرانچی گفت:یک میلیون و ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی تحصیل می کنند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر دانشجو غیرایرانی هستند.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد گفت:هم اکنون یک میلیون و ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور مشغول به تحصیل اند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر دانشجو غیرایرانی هستند. در نظر داریم به زودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد عراق را در بغداد راه‌اندازی کنیم و پذیرش دانشجوی غیرایرانی را در رشته‌های مهندسی به طور گسترده پیش ببریم.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه علوم پزشکی یک دوره خاص برای دانشجویان شبه قاره آسیا طراحی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در راستای اشتغال همراه با تحصیل دانشجویان، دانشکده‌های مهارت، کارآفرینی و طرح پویش در حال اجرا است که بنا داریم تعداد دانشجویان در این دانشکده‌ها را در طرح پویش به ۲۴ هزار دانشجو برسانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه به عنوان بزرگترین صندوق غیردولتی، وظیفه حمایت از طرح‌های فناورانه و دانش بنیان را برعهده دارد.

طهرانچی افزود: در راستای حمایت از طرح‌های فناورانه و دانش بنیان در صندوق پژوهش فناوری این دانشگاه تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام به طرح‌هایی که در رویداد عصر امید شرکت کرده بودند، تامین هزینه شده است.

وی ادامه داد:در معاونت فناوری نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز چند طرح بسیار اساسی در حوزه‌های انرژی، کشاورزی و مهندسی بافت در حال انجام است.

منبع: ایرنا

نظر شما