شناسهٔ خبر: 57545377 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

امکان خرید و فروش یرن فایننس در نوبیتکس

امکان خرید و فروش ارز دیجیتال یرن فایننس در صرافی نوبیتکس فراهم شد و کاربران می‌توانند در دو بازار ریالی و تتری یرن فایننس را معامله کنند.

صاحب‌خبر -

یرن فایننس یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین پلتفرم‌های مربوط به فضای DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز است و توکن بومی آن که یک توکن اتریومی است با همان اسم و با نام اختصاری YFI شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال به بیت کوین فضای دیفای معروف است و برای حاکمیت پروتکل‌ها در اکوسیستم yearn.finance استفاده می‌شود.

اکوسیستم Yearn Finance با هدف ساده کردن استفاده از دیفای و ارائه بیشترین سود سالانه از پروژه‌های دیفای ایجاد شده است. پروتکل‌های این اکوسیستم بر بستر بلاکچین اتریوم کار می‌کنند و به‌صورت اتوماتیک بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در DEFI را پیدا کرده و از این طریق بیشترین سود را برای سرمایه‌گذار جمع آوری می‌کنند.

نکته مثبت این پروژه حذف تمامی واسطه‌های مالی مانند بانک‌ها و موسسات مالی و سرمایه‌گذاری است. برای رسیدن به این هدف، یرن فایننس یک سیستم مشوق‌های خودکار روی رمزارز خود یعنی YFI ایجاد کرده است. محبوب ترین پروتکل اکوسیستم یرن فایننس، پروتکل همنام این اکوسیستم یعنی همان یرن فایننس است که به‌طور خودکار دارایی کاربران را بین پروژه‌های اعطای وام دیفای مثل Compound ، Aave و Dydx جابه جا می‌کند تا بیشترین سود سالیانه را به کاربر منتقل کند.

در پلتفرم یرن، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در انواع ابزارهای سرمایه‌گذاری که به‌صورت الگوریتمیک مدیریت می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنند.

دارندگان ارز YFI می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی پروتکل Yearn.Finance شرکت کنند. نکته دیگر درباره این پروتکل این است که سازنده این سیستم هیچ توکنی را به‌عنوان سهم برای خود بر نداشته است. بنابراین رأی‌گیری‌ها خیلی دموکراتیک و عادلانه‌تر از سایر رقبا در حاکمیت Yearn.Finance برگزار می‌شوند.

پروتکل یرن فایننس طوری طراحی‌ شده که می‌توان قراردادهای مختلف بلاکچین اتریوم و همچنین سایر صرافی‌های غیرمتمرکز را بر روی آن مستقر کرد. برای نمونه صرافی‌های Balancer و Curve از جمله این موارد هستند. بخش عمده تمرکز Yearn.Finance بر روی ارائه خدماتی است که کاربران بتوانند از وام‌دهی و ترید رمزارزها بهره‌مند شوند.

با این توضیحات می توان گفت توکن بومی این اکوسیستم، توکنی دارای ارزش است. قیمت ارز یرن فایننس که توکن بومی اکوسیستم یرن فایننس است، هم‌زمان با معرفی این پروژه در سال ۲۰۲۰ یک رشد بی‌سابقه را تجربه کرد.

قیمت ارز دیجیتال یرن فایننس در حال حاضر در محدوده ۶۸۵۱ دلار است و نکته جالب اینکه این رمزارز پیش از این توانسته قیمت بیت کوین را پشت سر بگذارد و به ۸۲۸۳۵ دلار برسد. حی در صرافی کوین بیس به ۹۳ هزار دلار نیز رسید. عرضه این توکن محدود است به‌طوری که حداکثر ۳۶۶۶۶ واحد است و تمامی آنها نیز در گردش‌اند. البته این عرضه در صورت رای کاربران ممکن است افزایش یابد.

یرن فایننس ممکن است برای افرادی که به دنبال کسب سود از رمزارزهای خود هستند و از طرفی هم نمی‌خواهند دارایی خود را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسپارند، مناسب باشد.

با توجه به سابقه رشد قیمتی و استقبال بی‌سابقه که از ارز YFI شد، برخی سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز را مناسب می‌بینند و امیدوار بر رشد آن هستند.

ارز دیجیتال یرن فایننس که در حال حاضر در رتبه ۱۰۸ کوین مارکت کپ است در صرافی نوبیتکس لیست شده و امکان خرید و فروش آن برای کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

نظر شما