شناسهٔ خبر: 57545376 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نایب‌رئیس فیفا: قطر آخرین جام جهانی تک‌میزبان بود

نایب‌رئیس فیفا اعلام کرد جام جهانی قطر آخرین دوره این رقابتها با تک‌میزبان است و از این پس همه دوره‌های جام جهانی در چند کشور برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ویکتور مونتالیانی، نایب‌رئیس کانادایی فیفا، در یک مصاحبه تایید کرد که جام جهانی 2022 آخرین باری است که شاهد برگزاری این تورنمنت در یک کشور خواهیم بود و از این پس همه جام‌های جهانی به میزبانی چند کشور برگزار خواهد شد.

مونتالیانی که علاوه بر نایب‌رئیسی فیفا ریاست کنفدراسیون کونکاکاف را هم به عهده دارد در مصاحبه با شبکه فاکس اسپورتز به دوره بعدی جام جهانی که در آمریکای شمالی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت با توجه به میزبانی سه کشور آمریکا، و کانادا مکزیک در جام 2026 این سه تیم به صورت اتوماتیک به جام جهانی صعود خواهند کرد و 45 سهمیه باقی‌مانده بر اساس رقابتهای انتخابی بین دیگر کشورها تقسیم خواهد شد.

نایب‌رئیس فیفا در این مصاحبه گفت:" دیگر شاهد برگزاری جام جهانی در یک کشور نخواهیم بود. البته این نظر شخصی من است. علت این نیست که یک کشور به تنهایی قادر به میزبانی جام جهانی نیست. نه، چون ایالات متحده به راحتی می‌تواند هر تورنمنتی را میزبانی کند. ولی واقعیت این است که فیفا به عنوان یک اصل اعتقاد دارد همکاری همیشه بهتر است.

میزبانی مشترک باعث می‌شود روابط سیاسی و اقتصادی بین کشورهای میزبان ارتقا پیدا کند. در ضمن دشواری میزبانی بین چند کشور تقسیم می‌شود و یک کشور به تنهایی لازم نیست همه هزینه‌ها را متقبل شود".

صحبت‌های مونتالیانی در حالی مطرح شده که می‌دانیم اوکراین به همراه پرتغال و اسپانیا خواهان میزبانی جام جهانی 2030 شده است. همچنین چهار کشور آمریکای جنوبی، آرژانتین، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه ماه گذشته میلادی درخواست مشابهی برای میزبانی جام 203 به فیفا ارائه دادند. همچنین این احتمال وجود دارد که سه کشور مصر، یونان و عربستان هم درخواست مشابهی داشته باشند.

نظر شما