شناسهٔ خبر: 57545312 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

توسط مجارستان در سال آینده میلادی صورت می‌گیرد

دستورالعمل الحاق سوئد و فنلاند در آستانه تصویب

اقتصادنیوز: دبیر کل ناتو می گوید که مجارستان سال آینده میلادی دستورالعمل های الحاق سوئد و فنلاند به ناتو را تصویب خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دبیر کل ناتو می گوید که کشورهای سوئد و فنلاند سریع ترین فرایند الحاق به ناتو را تجربه می کنند.

نخست وزیر ایتالیا و دخترش به مرگ تهدید شدند

اسپوتینک گزارش داد، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز چهارشنبه در خصوص عضویت دو کشور اسکاندیناوی در این ائتلاف نظامی گفت روند عضویت فنلاند و سوئد در ناتو سریع‌ترین روند الحاق به این ائتلاف نظامی در کل تاریخ مدرن آن بوده است.

پاسخ قاطع روسیه به ادعای ارتباط مسکو با کودتا در آلمان

دبیر کل ناتو در مصاحبه ای تاکید کرد: این سریعترین روند الحاق در تاریخ مدرن ناتو تا به امروز بوده است. ما باید به خاطر داشته باشیم که فنلاند و سوئد در ماه مه درخواست عضویت در ناتو را مطرح کردند و سپس در ماه ژوئن همه اعضای ناتو، از جمله ترکیه، فنلاند و سوئد را برای عضویت در این ائتلاف نظامی دعوت کردند.

استولتنبرگ، با کم اهمیت جلوه دادن مخالفت مجارستان با الحاق سوئد و فنلاند، افزود که دولت بوداپست وعده داده است که پروتکل های الحاق این دو کشور در ناتو را در اوایل سال آینده میلادی تصویب کند.

فنلاند و سوئد با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، درخواست خود را برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو ارائه دادند. گرچه ناتو این درخواست‌ها را پذیرفته اما تمامی ۳۰ عضو این ائتلاف باید این درخواست را تأیید کنند و تاکنون مجارستان و ترکیه موافقت خود را اعلام نکرده‌اند.

نظر شما