شناسهٔ خبر: 57544934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امروز نیازمند توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه هستیم

استاندار خراسان‌رضوی گفت: دانش و اخلاق دینی بال‌های پیشرفت و تعالی هستند و در صورتی که تعادلی میان آنها برقرار ‏نباشد امکان اوج گرفتن و رشد هم فراهم نمی‌شود‌.

صاحب‌خبر -

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز دانشجو را گرامی داشت و به طیبه ارواح شهدا خصوصا سه شهید ۱۶ آذر ۱۳۳۲ درود فرستاد و گفت: در شرایط انتقال مطالب و مطالبه گری، شنیدن مستقیم مسائل و مباحث از زبان دانشجویان باعث می‌شود که اگر ما در موردی غفلتی داریم این غفلت ما درنتیجه بحث و گفتگو‌ها از بین برود و ما از آن موضوعات مطلع شویم.

او افزود: ما اعتقاد داریم فضای سالم  بر همه عرصه ها، کشور، استان، شهرستان، دانشگاه‌ها و فضای حاکم بر جلسه مهم است که ما چه نتیجه‌ای می‌گیریم و چگونه در ارتباط با یکدیگر و مواجه درست با پدیده‌ها و مشکلات نسبت به حل آن‌ها تصمیم بگیریم و راهکار‌های درست را پیدا کنیم.  

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اینگونه فضا‌ها کاملا دوستانه و با یک نگاه و آرمان مشترک ساخت جامعه اسلامی در راستای منویات انقلاب اسلامی است و این موضوع که افراد دیدگاه‌ها و برداشت‌های متفاوت داتشه باشند طبیعی است.

نظری در ادامه به تعامل با تشکل‌های دانشجویی اشاره و بیان کرد: در دانشگاه‌ها به تناسب و اقتضای شرایط حاضر می‌شوم و امروز جهت حضور در دانشگاه پیام نور و برگزاری جلسه اختصاصی با انجمن‌ها و تشکل‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کنم.

او تصریح کرد: در ارتباط با مسائل مالی دانشگاه هر چه در اختیار داشته باشیم مضایقه نخواهد شد. معتقدم نقش استاندار، نقش هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌ها است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: عرصه فرهنگی، زیرساخت و پایه است. ممکن است در یک مقطع بنا به مشکلات، مسائل اقتصادی و اجتماعی در اولویت تصمیم گیری قرار بگیرند و معنی این اولویت بندی این نیست که مباحث و موضوعات فرهنگی جایگاه خود را ندارد.

در پایان این گردهمایی هریک از نمایندگان دانشجویی تشکل‌های اسلامی، شورای صنفی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی – هنری و بسیج دانشجویی به بیان مطالبات پرداختند.

نظر شما