شناسهٔ خبر: 57544926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام خبر داد؛

اختصاص ۱۱ میلیارد تومان برای توسعه پارک علم و فناوری ایلام

ایلام-استاندار ایلام از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های پارک علم و فناوری ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان ایلام در سال ۱۴۰۱ با تبریک روز دانشجو، افزود: دانشجویان ستاره‌های درخشان کشور هستند که پژوهش و فناوری در کشور توسط این قشر انجام می‌شود.

وی با قدردانی از پژوهشگران، فناوران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی حاضر در نشست، افزود: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به نخبگان و فناوران دارند و دولت نیز اعتبارت خوبی در قالب پارک علم و فناوری برای این قشر توانمند در نظر گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات توسط بانک به پژوهشگران و فناوران، گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ فرصت خوبی برای تولید محصولات فناورانه است که بانک‌ها در این راستا مساعدت خواهند کرد و همچنین با توجه به اهمیت بالای حوزه پژوهش و تولید دانش بنیان، ۱۱ میلیارد تومان نیز جهت تکمیل زیرساخت‌های پارک علم و فناوری در استان اختصاص یافته است.

استاندار ایلام بیان داشت: انگیزه بالای پژوهشگران و فناوران، حمایت دولت با پرداخت تسهیلات می‌تواند استان را در مسیر توسعه قرار دهد.

وی با بیان اینکه پژوهش و فناوری مبنای کار پژوهشگران استان باشد، گفت: خروجی تولید علم به محصول، ایجاد ثروت و ارز آوری برای کشور است.

استاندار ایلام در ادامه این نشست از تدوین سند دانش بنیان استان خبر داد و گفت: این سند به سازمان مدیریت استان ارسال شده است.

وی در خصوص اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه پژوهش نیز خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها تحت تصدی خود را به حوزه پژوهش اختصاص دهند.

بهرام نیا همچنین در خصوص اولویت‌های پژوهشی استان، افزود: ۱۲ اولویت پژوهشی در استان مشخص شده است و در شورای برنامه ریزی با اعتبار یک میلیارد و ۱۹ میلیون تومان تصویب شده است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه کشور از نظر تولید علم در جهان افزود: کشور در تولید علم رتبه ۱۵ جهان، اما از تولید فناوری رتبه ۵۳ را در جهان به خود اختصاص داده است.

گفتنی است در پایان این نشست با حضور دکتر بهرام نیا استاندار ایلام از پژوهشگران و فناورانه برگزیده استان با اهدای لوح تجلیل شد.

نظر شما