شناسهٔ خبر: 57544504 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

آمریکا ۴۲۸ میلیون دلار قطعه هواپیما به تایوان می‌فروشد

وزارت دفاع آمریکا امکان فروش ۴۲۸ میلیون دلار قطعه هواپیما به تایوان را تایید کرد تا این جزیره خودگردان هواپیماهایی که از رهگیری جنگنده‌های چینی مستهلک شده‌اند را تعمیر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی هوایی تایوان مجهز اما قدیمی است و در برابر چین ضعیف است. پکن این جزیره خودگردان را بخشی از خاک خود می‌داند و در سال‌های اخیر هواپیماهایش را مکرراً در نزدیکی این جزیره به پرواز درآورده است.

از اوایل ماه اوت که با سفر رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین رزمایش‌هایی را پیرامون این جزیره برگزار کرد، نیروی هوایی چین به طور منظم از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده است، خطی که به شکل غیر رسمی به عنوان مرز بین تایوان و چین در نظر گرفته می‌شود.

پنتاگون روز سه‌شنبه در دو بیانیه مجزا اعلام کرد که این قطعات برای تقویت جنگنده‌های اف-۱۶ تایوان، جنگنده‌های دفاعی تولید داخل این کشور و دیگر هواپیماها و سامانه‌های ساخت آمریکا استفاده خواهند شد.

در این بیانیه‌ها آمده است: این فروش پیشنهادی به پایداری ناوگان هوایی دریافت‌کننده (تایوان) کمک کرده؛ توانایی‌اش در مواجهه با تهدیدهای کنونی و آتی را افزایش داده و توانایی‌های دفاعی و حمل و نقل که در امنیت منطقه‌ای ضروری است را بهبود خواهد بخشید.

وزارت دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این خرید در ماه آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

این وزارتخانه افزود، با توجه به تلاش چین برای عادی‌سازی اقدامات نظامی پیرامون تایوان و اعمال فشار بر حریم هوایی این جزیره، خرید تجهیزات مذکور کمک بزرگی خواهد بود.

نظر شما