شناسهٔ خبر: 57544501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با ایام فاطمیه؛

صبح خاطره برادران شهید محمد زاده در یاسوکند بیجار برگزار می شود

بیجار- رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار از برگزاری صبح خاطره برادران شهید «غیبعلی» و «حمزه علی محمد زاده» پنج شنبه ۱۷ آذرماه در شهر حسن آباد یاسوکند خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید عبدالرضا خضری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به همت حوزه هنری شهرستان بیجار و مشارکت بخشداری یاسوکند، سپاه شهرستان بیجار، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش و شهرداری یاسوکند، صبح خاطره برادران شهید «غیبعلی» و «حمزه علی محمد زاده» پنج شنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ در شهر حسن آباد یاسوکند بیجار برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه در ادامه ویژه برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس با حضور خانواده این دو شهید، همرزمان و مردم ولایت مدار یاسوکند برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: شهید غیبعلی محمد زاده با شکل گیری انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه در آمده و در سال ۱۳۶۱ در منطقه «هزارکانیان» در نبرد با گروهای ضد انقلاب در سن ۲۳ سالکی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

خضری افزود: پس از شهادت این شهید والا مقام برادر کوچک‌تر شهید حمزه علی در حالی که ۱۵ سال بیشتر نداشت ادامه دهنده راه برادر شد و پس از حضور در جبهه‌های جنگ و پنج سال پس از شهادت برادر شهیدش در حالی که تازه رخت دامادی بر تن کرده بود در عملیاتی والفجر ۱۰ در منطقه «چناره» عراق و در سن ۲۰ سالگی به دیگر برادر شهیدش پیوست.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار با قدردانی از بخشداری یاسوکند، سپاه پاسداران شهرستان، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار در همراهی و مشارکت در برگزاری این صبح خاطره گفت: در این مراسم چهار نفر از همرزمان و دوستان این دو شهید والا مقام «ایوب کاکایی»، «نادر مختارزاده»، «حاج محسن میرزایی» و «حاج اوسط گل محمدی» خاطراتی از این دو شهید را بازگویی کرده و در ادامه از خانواده معظم این دو شهید با حضور مسئولین قدردانی به عمل می‌آید.

وی با دعوت از تمامی علاقه مندان جهت حضور در این مراسم معنوی با تأکید بر ضرورت بازگویی رشادت فرزندان این مرز و بوم گفت: امنیت و پیشرفت امروز کشور مرهون خون شهدایی است که در راه حفظ این آب و خاک و برپا داشتن پرچم عزت و سرافرازی قدم در مسیر ایثار و از خود گذشتگی نهادند و با تقدیم خون مطهرشان شکوه و عظمت امروز ایران اسلامی را به ارمغان آوردند و پاسداری از این تلاش و از خودگذشتگی وظیفه تک تک ما ایرانیان است.

نظر شما