شناسهٔ خبر: 57544450 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی :

دستگاه‌های دولتی طعم پژوهش را نچشیدند

استاندار خراسان جنوبی گفت: توانمندی‌های خوبی در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی وجود دارد، اما دستگاه‌های دولتی استان هنوز نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های موجود پژوهشی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

 قناعت،  در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی استان گفت: هر کار اجرایی یا هر اقدامی که در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد باید توجه ویژه به پیوست پژوهش داشته باشد.

او با تأکید بر ضرورت به روز شدن پژوهشگران در استان، افزود: حفظ مرجعیت علمی در رقابت‌های بین استانی باری سنگین بر دوش پژوهشگران است و در کنار آن باید به کف جامعه نیز برسد و مردم شاهد نتیجه آن باشند.

استاندار با اشاره به اینکه متولیان امر هم باید حمایت‌های لازم را داشته باشند، ادامه داد: در یک سال اخیر طرح‌های خوبی به دبیرخانه ارسال شده که برترین‌ها انتخاب شدند و حمایت‌های مادی و معنوی از این طرح‌ها دنبال می‌شود.

قناعت ادامه داد: نگاه و توجه مجموعه دولت به حوزه پژوهش، خاص و ویژه است لذا در استان‌ها نیز همین موضوع دنبال می‌شود؛ توانمندی‌های خوبی در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی وجود دارد، اما دستگاه‌های دولتی استان هنوز نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های موجود پژوهشی استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: باید ارتباط معقول و خوبی بین پژوهشگران با دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود تا ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

نظر شما