شناسهٔ خبر: 57544410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی هرمزگان:

معلولان به دلیل عدم دسترسی به وسایل ایاب و ذهاب از خدمات حداقلی محروم مانده‌اند

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: بسیاری از افراد با استعداد و توانمند معلول به دلیل عدم دسترسی به وسایل ایاب و ذهاب از خدمات حداقلی که بهزیستی برایشان در نظر گرفته محروم مانده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، «سامیه جهانشاهی»، مدیرکل بهزیستی هرمزگان در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تبریک هفته جهانی افراد دارای معلولیت گفت: حدود 9 هزار و 870 معلول در شهر بندرعباس داریم که پیگیری مصوبات باید با یک برنامه‌ریزی درست، ویژه این افراد انجام شود.

وی افزود: مناسب‌سازی و در دست‌پذیری امکانات عمومی یکی از مطالبات به حق جامعه معلولان است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه یکی از مصوبات کمیته مناسب‌سازی کشور این بوده است که شهرداری‌ها تمهیدات لازم را برای حضور معلولان در مجتمع‌ها و سراهای محلات ایجاد کنند، اضافه کرد: افراد دارای معلولیت و نخبگان باید در بحث مناسب‌سازی به کار گرفته شوند.

جهانشاهی تعیین فردی به عنوان مشاور شورای شهر بندرعباس در امر مناسب‌سازی را خواستار شد و گفت: بسیاری از افراد با استعداد و توانمند معلول به دلیل عدم دسترسی به وسایل ایاب و ذهاب از خدمات حداقلی که بهزیستی برایشان در نظر گرفته محروم مانده‌اند. بچه‌های ما در استان هرمزگان دارای استعدادهای بالقوه‌ای در تئاتر، موسیقی، هنر و ورزش هستند.

وی اظهار کرد: برخی از این افراد در حوزه ورزش دارای مدال‌های طلای جهانی هستند اما به دلیل نداشتن حداقل امکانات محروم می‌مانند و نمی‌توانند خودشان را به خدماتی که برایشان در نظر گرفته شده برسانند؛ ان‌شالله این موضوع جز اولویت‌ها باشد.

جهانشاهی گفت: تا زمانی که کمیته مناسب‌سازی در شهرداری بندرعباس تشکیل نشود تحقق این موضوع در شهر بعید به نظر می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در پایان تاکید کرد: افراد با استعداد زیادی را داریم که به دلیل نداشتن وسیله ایاب و ذهاب نمی‌توانند خودشان را به تمرینات تئاتر، موسیقی و ورزش برسانند. در اولویت قراردادن ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی توسط ناوگان حمل و نقل استان نیز باید در نظر گرفته شود.

۴۶

برچسب‌ها:

نظر شما