شناسهٔ خبر: 57544393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان گیلان برگزار می‌شود

«طالبی» با اشاره به برگزاری نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان گیلان گفت: ایجاد شبکه‌های نخبگانی بسیج برای حل مسائل و مشکلات در دستور کار است و تا امروز حدود ۴۰۰ مساله را احصاء کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «رمضانعلی طالبی» رییس مجمع بسیجیان استان گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به استکبار جهانی وارد کرد و تعادل قدرت‌های غرب و شرق را بهم ریخت و این اقدام با تدبیر معمار بزرگ انقلاب اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، راهبرد‌های گوناگونی مانند جنگ نظامی را برای مقابله با انقلاب دنبال کردند، تصریح کرد: آنچه که طرح‌های دشمن را با شکست مواجه کرد در واقع پایداری ملت بود.

طالبی با اشاره به اینکه در ۸ سال دفاع مقدس، ابهت غرب و شرق را شکستیم و در نهایت دشمنان بمب‌های شیمیایی را به صدام تحویل دادند تا علیه ما به‌کار گیرد، گفت: منافقان نیز ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه را به شهادت رساندند و حتی شخصیت‌های بی‌گناهی در همین استان گیلان به شهادت رسیدند که نشان از جنایت‌های منافقان دارد.

وی با اشاره به تشکیل بسیج در سال ۱۳۵۸ با تدبیر امام (ره) خاطرنشان کرد: افق دید الهی و توکل و توسل امام (ره) سبب شد که برای تحکیم ساختار انقلاب چنین تلاشی کنند و دستور تشکیل بسیج را بدهند البته رهبر معظم انقلاب هم بسیج را کلید طلایی حل مشکلات در کشور دانستند.

رییس مجمع بسیجیان استان گیلان با بیان اینکه امروز برای حل مسائل و مشکلات کشور نیاز به دانش، تخصص و اقدامات جهادی داریم، تصریح کرد: در همین راستا ارتباط با نخبگان در استان دنبال خواهد شد و ایجاد شبکه‌های نخبگانی بسیج برای حل مسائل در دستور کار است و تا امروز حدود ۴۰۰ مساله را احصاء کردیم.

طالبی نقش بسیج در حوزه‌های مختلف را ستودنی دانست و بیان کرد: بیش از صد کارگروه و گروه‌های تخصصی در استان تشکیل شده که مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار می‌دهند و استاندار هم دستور دادند که کارگروه‌های ما در مسائل استانی و استانداری مشارکت کنند و از دانش نخبگان بسیجی در مسائل مختلف استفاده شود و راهکار‌های مناسب ارائه شود.

وی گفت: کارگروه‌هایی با عنوان خانواده و زنان، اقتصاد و زیربنایی، رسانه و فضای مجازی، آموزش و تحقیقات، سلامت و بهداشت، حوزه امنیتی، فرهنگی و اجتماعی و تعلیم و تربیت از جمله کارگروه‌هایی هستند که در مجمع بسیجیان استان تشکیل شده است و ۲ هزار نفر در این شبکه ساماندهی شده‌اند و دیگر نخبگان استان هم می‌توانند وارد این شبکه شوند.

رییس مجمع بسیجیان استان گیلان با اشاره به ۴ طرح مجمع افزود: ۴ طرح با عناوین نهاده‌های دامی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی، زراعت چوب در گیلان، ارتقاء سطح سواد و دانش حقوقی مردم در ابعاد مختلف و طراحی تیر برق‌های سبک از جهت پایداری، انتقال و اقتصادی برای به‌کار گیری در مناطق مختلف استان در دستور کار است.

طالبی با بیان اینکه طرح‌های مذکور می‌تواند در راستای برطرف‌سازی مشکلات و کاهش کاستی‌ها تحول‌آفرین باشد تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت و دولتمردان ضمن بهره‌مندی از عناصر برجسته از ظرفیت بسیج نیز بهره گیرند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از افراد مبتکر و خلاق در دستور کار مجمع بسیج خواهد بود خاطرنشان کرد: امروز که نظام اسلامی به استحکام رسیده است دنیا خواستار مذاکره با ماست و خودشان به این قدرت اذعان دارند.

انتهای پیام/

نظر شما