شناسهٔ خبر: 57544280 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

در فصل پاییز به این ۵ مقصد جذاب سفر کنید

آیا قصد دارید در فصل زیبای پاییز از هیاهوی شهر دور شده و به مقصدی دنج و باصفا سفر کنید؟ پس بد نیست تا با ۵ مقصد جذاب در این فصل قشنگ آشنا شوید تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید.

صاحب‌خبر -

آیا قصد دارید در فصل زیبای پاییز از هیاهوی شهر دور شده و به مقصدی دنج و باصفا سفر کنید؟ پس بد نیست تا با ۵ مقصد جذاب در این فصل قشنگ آشنا شوید تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید. در این مقاله از سفرمارکت به شما می‌گوییم که بهترین مقاصد پاییزی در ایران کدامند و در سفر به آن‌ها از کجا دیدن کنید.

کویر مرنجاب؛ سکوت در زیر آسمان شب

در این ایام که هوا در طول روز خوشایند است و شب‌ها خنک می‌شود چه گزینه‌ای بهتر از کویر؛ آن هم کویر مرنجاب! این مقصد پرطرفدار در حوالی آران و بیدگل استان اصفهان قرار گرفته است و با رمل‌های نرم و زیبای خود هوش از سرتان می‌برد. روزهای پاییز در این منطقه شاهد آب و هوای معتدل هستیم و به راحتی می‌توان بر روی رمل‌ها پیاده‌روی کرد به تفریح پرداخت. همچنین در کویر مرنجاب تفریحاتی مثل شترسواری، موتورسواری و یا سافاری وجود دارد که لحظات دلنشینی را برایتان رقم می‌زند. شب‌ها در کویر مرنجاب ستاره‌نگری و تفریحات گروهی در کنار آتش انجام می‌شود که در خاطرتان تا ابد ماندگار می‌شود. این مقصد پاییز دوست داشتنی امکانات رفاهی خوبی مانند کاروانسرا نیز دارد که با اسکان در آنجا خاطره یک شب زندگی کردن در کویر را تجربه می‌کنید که حسابی برایتان خوشایند است. این کاروانسرا که قدمتی دیرینه دارد در زمان صفویه ساخته شده است و همچنان معماری رویایی خود را حفظ کرده است. لذا اگر روزی بخت با شما یار شد و به کویر مرنجاب سفر کردید خوب است تا تجربه اقامت در کاروانسرا آنجا را هم تجربه کنید. ناگفته نماند که شب‌ها هوا رو به سردی می‌رود و بهتر است از قبل کاپشن یا لباس مناسب در نظر گرفته باشید. کویر مرنجاب بیش از ۲۰۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و طی مدت زمان کمی به آنجا می‌رسید. به همین دلیل می‌تواند یک مقصد خوش مسیر برایتان باشد.

یزد؛ باشکوه و تاریخی

یکی دیگر از مقاصد گردشگری  در پاییز یزد است که با کویر دل‌انگیز خود حسابی شما را به وجد می‌آورد. رمل‌های خنک، آفتاب فرح‌بخش و نسیم نه چندان سرد این منطقه کاری می‌کند که خستگی سفر از شما دور می‌شود. همچنین یکی دیگر از زیبایی‌های یزد بافت تاریخی آن است که در نوع خود بسیار دیدنی است. در این منطقه تا چشم کار می‌کند خانه‌های خشتی، بناهای تاریخی، کوچه‌های سنگ‌فرش و بادگیرهای بلند دیده می‌شود که روح زندگی را به شما القا می‌کند. کافه‌ها و رستوران‌های سنتی شهر یزد جایی عالی برای عکاسی‌اند و اگر می‌خواهید تصاویر ناب بگیرید حتما یکی از کافه‌های بافت تاریخی را در برنامه خود قرار دهید. از دیگر جاهای دیدنی یزد می‌توان به آتشکده زرتشتیان، دخمه و باغ دولت‌آباد اشاره کرد که همگی شهرتی جهانی دارند و از دیدنشان لذت می‌برید. یزد در فصل پاییز هوای خنکی دارد پس  با یک بلیط پرواز راهی این شهر شوید از بودن در آنجا لذت ببرید. این موضوع باعث شده تا این شهر به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی در نیمه دوم سال بدل شود.

33

جاده اسالم به خلخال؛ تلاقی رویا و طبیعت

تصور کنید وارد جاده‌ای شده‌اید که هر دو طرف آن با درختان بلند که برگ‌هایی زرد و قرمز دارند احاطه شده است. مسیری باریک که تا چشم کار می‌کند چشم‌اندازی پاییزی دارد و روحتان را تازه می‌کند. جاده اسالم به خلخال با این حجم از زیبایی هوش از سرتان می‌برد و کاری می‌کند تا دوباره به آنجا برگردید. این مسیر که در حوالی شهرستان تالش قرار دارد حدود ۷۰ کیلومتر طول دارد و از طریق آن از شهر اسالم در استان گیلان به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل می‌رسید. به جز درختان بلند و آسمان آبی در جاده اسالم به خلخال می‌توان به وجود دشت‌های بزرگ اشاره کرد که در عین بکر بودن جذاب و رویایی‌اند. به نحوی که با حضور در آنجا خستگی روزانه از تنتان خارج می‌شود.

چابهار؛ بکر و دلنشین

مگر می‌شود با آمدن خنکای پاییز به دیدن چابهار در استان سیستان و بلوچستان سفر نکرد؟! این شهر ساحلی دوست داشتنی ترکیبی از کویر و دریاست. ترکیبی از خشکی بیابان که به دریایی بیکران متصل می‌شود و گویی امید را به وصال تبدیل می‌کند. چابهار در فصل پاییز جایی عالی برای قدم زدن در کنار دریای خلیج فارس است؛ زیرا در آنجا نه از شلوغی خبری است نه از آلودگی آب. نه از زباله در ساحل خبری است نه کبود جای پارک! از جمله دیدنی‌ترین جاهای چابهار می‌توان به گل فشان‌های طبیعی در حوالی بندر کنارک اشاره کرد که هر چند دقیقه یک بار فوران می‌کنند. همچنین روستای معروف درک در نزدیکی چابهار محل تلاقی کویر و دریاست؛ چیزی که شاید در کمتر جایی ببینید. خلیج صیادی پزم تیاب نیز از دیگر جاذبه‌ های چابهار به شمار می‌آید که به دلیل داشتن صخره‌های زیبا محلی دنج برای تماشای غروب آفتاب است. اگر قصد دارید تا در فصل پاییز به جایی جدید و بکر سفر کنید چابهار با این همه زیبایی چرا در لیست مقاصد شما نباشد؟!

قشم؛ افق بی‌انتهای خلیج فارس

اگر خواهان یک مقصد دیگر برای قدم زدن در کنار دریا و در عین حال خرید هستید قشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این جزیره بکر با دره ستارگانش شما را به یاد سرزمین‌های افسانه‌ای می‌اندازد و جادویتان می‌کند. دره ستارگان جزیره قشم در زمره یکی از منحصر به فردترین پدیده‌های زمین شناسی شمرده می‌شود که حتی برای محققان غیر ایرانی نیز جذاب است. ستون‌های بزرگ و مخروط‌های وسیع این منطقه هرکدام تداعی شکلی خاص‌اند که حسابی قوه تخیلتان را فعال می‌کنند. اگر با بلیط چارتر آنلاین به قشم سفر کردید حتما بازدید از جنگل حرا را هم در برنامه خود قرار دهید؛ چرا که درختان این منطقه خاصیت شیرین کردن آب را دارند. همچنین در تمام سال سرسبز بوده و گویی تغییر فصل در آن‌ها هیچ تاثیری ندارد. البته دیدنی های قشم تنها به موارد گفته شده ختم نمی‌شود و روستای لافت، جزیره هنگام، غار خربس، جزایر ناز و ساحل نقره‌ای از دیگر جاهایی است که بد نیست به دیدنشان بروید. ناگفته نماند که قشم برای خرید گزینه‌ای عالی است؛ زیرا اجناس در آنجا هم تنوع دارند و قیمت مناسب. از جمله محبوب‌ترین پاساژ‌های قشم می‌توان به سیتی سنتر قشم، بازار ستاره، بازار بزرگ فردوسی، مرکز خرید پردیس، بازار خلیج فارس و مرکز خرید مرجان اشاره کرد. تنوع مراکز خرید در قشم زیاد است و با کمی جستجو می‌توانید موارد خوبی را پیدا کنید.

Untitled

دیگر مقاصد رویایی در فصل پاییز

  • کیش
  • جنگل گیسوم
  • دریاچه سقالکسار
  • دریاچه آشوراده
  • رشت
  • جنگل النگدره
  • جاده عباس آباد به کلاردشت
  • کویر مصر
  • بوشهر
  • چشمه آبگرم لاویج

کلام آخر

در ایران جاهای زیادی را می‌توان به عنوان مقاصد پاییزی سفر در نظر گرفت در این مقاله تنها به چند مورد از محبوب‌ترینشان پرداختیم. همواره به یاد داشته باشید که نقاط بکر مختلفی در سرزمین ما برای ماجراجویی در فصل پاییز وجود دارد. اگر قصد دارید تا با بهترین هزینه راهی سفر شوید سفرمارکت برایتان پیشنهاد ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن سفرمارکت هم از تخفیفات ما بهره مند شوید و هم بدون نیاز به ورود به سایت از قیمت خدمات گردشگری مطلع شوید. در این اپلیکیشن رزرو بلیط هواپیما، رزرو بلیط قطار، رزرو هتل و ویلا با نازل‌ترین قیمت انجام می‌شود و در خلق یک سفر مقرون به صرفه به شما کمک می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما