شناسهٔ خبر: 57544184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار زنجان؛

علم باید منجر به تولید ثروت شود

الهام خوشی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار زنجان گفت: یک درصد تولید ناخالص کشور به فعالیت‌های علمی اختصاص دارد. 

صاحب‌خبر -

خلیل قاسملو شامگاه امروز (۱۶ آذرماه) در اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن‌بازار استان زنجان، با بیان اینکه یک درصد تولید ناخالص کشور به فعالیت‌های علمی اختصاص دارد، اظهار کرد: این نسبت در کشورهای توسعه یافته ۵ درصد است. 

وی افزود: منابع حاصل از نفت، تامین‌کننده ضریب تکنولوژی بوده و دلیل عمده توسعه نیافتن کشور این مسئله است. کشور توسعه پیدا نمی‌کند مگر اینکه به توسعه اقتصادی برسیم. 

رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این مراسم اظهار کرد: تحقیقات و علم باید به تولید ثروت منجر شود؛ دانشگاه‌ها باید خروجی داشته باشند. 

علی آذرپیوند عنوان کرد: امید است روزی برسد به سمتی برویم که شرکت‌ها به سمت دانشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و علم حرکت کنند. 

همچنین معاون پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه مراسم با بیان اینکه پارک امسال ۵۰ غرفه داشتیم، گفت: دانشگاه زنجان بیشتر غرفه‌ها را به خود اختصاص داده بود. 

احسان خواصی با اشاره به اینکه عموم مردم باید از دستاوردها اطلاع پیدا کنند، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از انرژی برای نمایشگاه تهران صرف شد و هدف ما حمایت از شرکت‌های فناور و نقد و بررسی آنها در جهت دستیابی به اهداف اصلی نمایشگاه است. 

به گزارش ایسنا، در پایان این نمایشگاه رتبه اول غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار استان زنجان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان شد و رتبه دوم را نیز دانشگاه زنجان کسب کرد. 

انتهای پیام

نظر شما