شناسهٔ خبر: 57543830 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مرزهای پارک علم وفنآوری با دانشگاههای استان قزوین را برمی داریم

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: با حذف مرزهای فیزیکی بین دانشگاهها و پارک علم و فنآوری قزوین بدنبال ایجاد اکوسیستم منطقی، تعامل و تبادل ایده های نخبگان و اندیشمندان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیین تجلیل از پژوهشگران برتر همزمان با هفته پژوهش در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان دانشگاه معین استان برگزار شد.

جعفر احمدی در این مراسم اظهارداشت: نمایشگاه پژوهش و فنآوری استان با کمک دانشگاهها به مدت چهار روز برگزار شد وتوانمندی های پژوهشی را در معرض دید علاقمندان قرار دادیم.

وی افزود:  بیش از ۲۰ غرفه نمایشگاهی توسط دانشگاه ها و دستگاههای استان در محل نمایشگاه فعال شدند و آخرین دستاوردهای خود را ارایه دادند و تعداد 22 فناور مستقر در پارک علم و فناوری فعالیت های خود را ارایه دادند و شش کارگاه آموزشی در کنار نمایشگاه تشکیل شد.

احمدی تصریح کرد: امسال موضوع راهیان پیشرفت و تورهای فناوری در اولویت قرار دارد تا بتوانیم بخشی از توانمندی های علمی خود را به تصویر بکشیم و جوانان با آنها آشنا شوند.

2221111

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: امسال 10 تور فناوری از دانشگاه ها و آموزش و پرورش استان در گروههای ۸۰ نفره و ۶۰ نفر از نمایشگاه دیدن کردند و این روش می تواند در آینده نیز مورد توجه در سایر رویدادهای علمی قرار گیرد.

احمدی بیان کرد: با انتخاب کمیته داوران فناوران برترتعداد هشت فناور نمونه استان نیز معرفی شدند.

وی افزود: خانه های خلاق از دیگر برنامه های اجرا شده است و باور داریم شرکت های دانش بنیان مختص فقط فنی ها نیست و این شرکت ها در حوزه های علوم انسانی به نام  شرکت های خلاق معروف است که بیشتر در حوزه فناوری‌های نرم فعال هستند و تولید محتوای فرهنگی دارند.

رئیس پارک علم و فنآوری تصریح کرد: خانه خلاق که از شهریور ماه در سرای سعدالسلطنه راه اندازی شده فضای بسیار مناسبی است که می تواند زمینه حمایت از شرکتها و هسته هایی که در حوزه تولید محتوا، فناوری‌های نرم، تولیدات فرهنگی، علوم انسانی، فعال هستند  را مهیا کرده و همه استانها ایجاد پنج خانه خلاق را در برنامه دارند که می تواند موجب جهش در حوزه علوم انسانی شود.

احمدی گفت: قزوین در ردیف پنج استان صنعتی کشور است و جایگاه کشاورزی بالایی دارد و یک استان دانشگاهی است و در تولید علم هم فعال شده و می تواند به یک ناحیه فناوری تبدیل شود که تحقق آن به همکاری همه دانشگاه ها نیاز دارد.

وی اظهارداشت: سیاست ما این است که در دوره جدید مرزهای پارک علم و فناوری را با دانشگاه ها برداریم تا اکوسیستم درستی شکل بگیرد و با کمک نخبگان و اندیشمندان و روسای دانشگاهها ضمن برگزاری یک نمایشگاه برند در استان به دستاوردهای بهتری برسیم.

333

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: دستاوردهای استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه «رینوتکس» به نمایش درآمد که در کشور اثرگذار بود و قزوین هم می تواند برگزار کننده این رویداد مهم باشد.

وی با اشاره به قانون جهش دانش بنیان اظهارداشت: پژوهش سکوی پرتاب برای تولید علم است و در حال حاضر هرچند در تولید علم رتبه 13 جهانی را داریم اما در شاخص نوآوری و فناوری در رده  ۵۳ هستیم و این فاصله باید جبران شود.

احمدی اظهارداشت: هرچند در تولید دانش توانمند هستیم اما هنوز برخی ایده ها را به ثروت و محصول تبدیل نکرده ایم اما اثرگذاری زیادی در تولید با حمایت معاونت ریاست جمهوری صورت گرفته که باید تداوم یابد و بتوانیم قانون جهش دانش بنیان را همعملیاتی کنیم.

در این مراسم از 66 برگزیده تحقیقاتی و پژوهشی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما