شناسهٔ خبر: 57542937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

هیچ‌کس نمی‌تواند برای حجاب و نحوه پوشش جامعه تعیین تکلیف کند

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری در همایش گرامیداشت روز دانشجو؛ بر لزوم برخورد قاطعانه با برهم زنندگان نظم جامعه در حوادث اخیر تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در همایش گرامیداشت روز دانشجو که با حضور دکتر مصری ریاست دانشگاه، معاونین و جمعی از دانشجویان در سالن شهید یخچالی مجتمع پردیس برگزار شد، طی سخنانی به سؤالات دانشجویان در زمینه‌های مختلف پاسخ گفت.

هیچ‌کس نمی‌تواند برای حجاب و نحوه پوشش جامعه تعیین تکلیف کند
در این مراسم نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان به وضعیت حجاب در کشور اشاره و اظهار داشت: هیچ‌کس نمی‌تواند پیرامون حجاب و نحوه پوشش تعیین تکلیف کند؛ بلکه خدا برای آن تعیین تکلیف کرده و خداوند متعال در این رابطه در قرآن کریم فرموده قطعاً ترغیب به حجاب معروف و نهی از آن منکر است؛ در واقع حجاب بر اساس حاکمیت و قانون مجازات اسلامی تعیین تکلیف شده است.
دغدغه‌های جوانان و موانع ازدواج جوانان برداشته شود
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری در ادامه به آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء در مجلس اشاره و ابراز داشت: این طرح دارای پیامدهای مثبت و منفی است که عوارض مثبت و فواید آن بیشتر از ابهامات آن می‌باشد؛ لذا قطعاً وجود آن و تصویب آن به نفع نظام اسلامی است.
وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان پیرامون تمهیدات دولت در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: دولت مردمی سیزدهم باید موانع و دغدغه‌های جوانان در خصوص ازدواج را از پیش پای جوان از بین ببرد که برای دستیابی به این مهم نیازمند ارائه مشوق‌های بیشتر و متعدد در این خصوص از سوی دولت هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری به وضعیت کنونی بورس نیز اشاره و عنوان کرد: بورس تخصصی و یک رشته دانشگاهی است که افراد سرمایه در معرض ریسک خود را در آن وارد می‌کنند؛ که در صورت افت و پایین آمدن شرایط بازار افراد ضرر نکنند.
وی ادامه داد: خطای دولت قبل این بود که کارخانه‌های ورشکسته را وارد بورس کرد و آشفته بازاری در بورس ایجاد شد و این مسئله سبب زیان دیدن بسیاری به دلیل افت بازار بورس شد؛ برای رفع اینگونه مشکلات باید قوانین قرص و محکمی در مجلس وضع شود که آسیب‌های کمتری به اشخاص در بورس وارد شود.
برخورد قاطعانه با برهم زنندگان نظم جامعه
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری همچنین شرارت‌ها و دسیسه افکنی‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی طی چند ماه اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید با کسانی که برای برهم زدن نظم جامعه و براندازی نظام اسلامی پا به میدان گذاشته‌اند قاطعانه برخورد کرد و به مقابله با آنان پرداخت و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که در برابر آنان سکوت اختیار کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف و شاخص‌های ایران قوی اشاره و ابراز داشت: پیشرفت در صنایع نظامی، هوافضا، صنایع هسته‌ای، نانو و ...همه و همه حاکی از پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و خودکفایی کشور عزیزمان هستند.

نظر شما