شناسهٔ خبر: 57542626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرانسه واردات کالا‌های روسی را افزایش داد

فارس

داده‌ها نشان می‌دهد فرانسه واردات کالا از روسیه را در مقطع اخیر افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش اسپوتنیک، فرانسه در ماه اوت گذشته واردات خود از روسیه را به صورت ماهانه ۲۵ درصد یا ۱.۱ میلیارد یورو افزایش داد.

این بر اساس مطالعه‌ای به دست آمده است که توسط اسپوتنیک درباره داده‌های ادارات ملی آمار کشور‌های اتحادیه اروپا انجام شده است.

رشد واردات فرانسه از روسیه برای اولین بار از ماه فوریه به ثبت رسیده است. در آن ماه سطح واردات فرانسه از روسیه ۱.۸ میلیارد یورو بود و پس از آن فرانسه هزینه‌های خود را برای کالا‌های روسی تا پنج ماه کاهش داد.

بر اساس این بررسی، پرتغال واردات کالا‌های روسی خود را در پایان تابستان ۹.۴ برابر افزایش داد و به ۷۹ میلیون یورو رساند.

خرید کالا‌های روسی نیز ماهانه توسط لتونی (۴۴ درصد)، اتریش (۲۷ درصد)، اسپانیا (۲۷ درصد)، یونان (۱۵ درصد) و اسلواکی (۶ درصد) افزایش یافته است.

همزمان، برخی از کشور‌های اروپایی، مانند اسلوونی (-۶۰ ٪) و ایرلند (-۶۳ ٪) حجم واردات محصولات روسیه را کاهش دادند.

آلمان پس از پشت سر گذاشتن ایتالیا در ماه ژوئیه، عنوان بزرگترین واردکننده کالا‌های روسی در ماه آگوست بود و خرید کالای المان از روسیه به ۲.۷ میلیارد یورو رسید در مقایسه با ۲ میلیارد یورویی که ایتالیا برای خرید کالا‌های روسی هزینه کرد و هلند با واردات ۱.۵ میلیارد یورو در رتبه سوم قرار گرفت.

آلمان و ایتالیا همچنین تامین کنندگان اصلی کالا‌های اروپایی به روسیه باقی ماندند و صادرات آلمان در ماه اوت به ۱.۱۵ میلیارد یورو و ایتالیا به ۴۶۲ میلیون یورو رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما