شناسهٔ خبر: 57541989 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار شهرستان بویراحمد :

دشمن از تحولات ۱۶ آذر دچار عصبانیت و خشم است

مهدوی مطلق محور حرکت های دانشجویی را ارزش های دینی و انقلابی دانست و گفت: امروز دشمن از تحولات ۱۶ آذر دچار عصبانیت و خشم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، شهرام مهدوی مطلق امروز (16 آذر ماه) در نشست دانشجویی به مناسبت روز دانشجو که در دانشکده فنی و حرفه ای دختران یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: شهدای دانشجو بی گناه و به علت مبارزه با دخالت استکبار و استعمار به شهادت رسیدند.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به ضرورت مرور حوادث تاریخی روز دانشجو، گفت: محیط دانشجویی از فعال ترین، پویاترین، بانشاط ترین محیط ها در حوزه های مختلف فرهنگی و سیاسی  است، زیرا دانشجو به دنبال منافع شغلی و اجتماعی نبوده است‌.

 

وی با بیان اینکه از ابتدا آغاز حرکت های دانشجویی قبل از انقلاب گفتمان چپ مارکسیست در دانشگاه حکم فرما بود، ادامه داد: این موضوع به علت خفقان در دوران قاجار و انتقال به دوران پهلوی بود، همچنین در اواخر دوره قاجار به بهانه آزادی توسط روشنفکران رضاخان روی کار آمد

 

مهدوی مطلق از به قدرت رسیدن رضاخان از درون ارتش سخن به میان آورد و افزود: خفقان حاصل در آن دوران و حمایت های مارکسیستی باعث به قدرت رسیدن رضاخان شد.

 

این استاد دانشگاه به ورود گفتمان جریانات دینی به محیط های دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد : با روی کار آمدن دولت مصدق به علت مردمی بودن، دولت وی را ساقط کردند و علی رغم اینکه وی فردی ملی گرا بود، اما سرنگون شد تا حکومت پهلوی روی کار آید

 

وی به ورود گارد رژیم شاهنشاهی در روز ۱۶ آذر برای سرکوب دانشجویان و شهادت سه دانشجوی دانشگاه اشاره کرد و گفت: بعد از این حادثه تحولات دانشجویی دچار تغییر و مطالبه گری و رنگ دینی و سیاست دینی به خود گرفت

 

مهدوی مطلق ریشه کمیته امداد، بسیج، جهاد سازندگی را در فعالیت های دانشجویی دانست و اظهار کرد: جریان دانشجویی همگام با شکل گیری انقلاب اسلامی، راه‌اندازی ساختارهای قانونی و اجتماعی حرکت کردند

 

فرماندار شهرستان بویراحمد محور حرکت های دانشجویی را ارزش های دینی و انقلابی دانست و افزود: امروز دشمن از تحولات ۱۶ آذر دچار عصبانیت و خشم است.

 

وی پیشرفت های مختلف کشور در حوزه های مختلف هسته ای، نانو، پژوهش و علم را مدیون حرکت های دانشجویی دانست و گفت: هوشیاری دانشجویان ما باعث شد تا برنامه های دشمن برای دانشگاه خنثی شود.

 

مهدوی مطلق در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از ظرفیت دانشجویان، در حوزه کاری و اجرایی گفت : فرمانداری شهرستان بویراحمد مشاور دانشجویی و مشاور جوان دارد و در روزهای گذشته نشست هایی با دانشجویان پیرامون موضوعات مختلف ملی، استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن اینکه در حوزه های فرهنگی و معماری روستایی در کنار مشاوران دهیاران، از ظرفیت دانشجویان استفاده کردیم.

پایان پیام/82

نظر شما