شناسهٔ خبر: 57531385 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک مقام چینی: نام کووید19 باید عوض شود چون جهش پیدا کرده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- یکی از مقامات برجسته طب سنتی چین امروز چهارشنبه گفت: چین باید نام رسمی خود را برای کووید19 تغییر دهد تا منعکس کننده جهش ویروس باشد و بیمارانی که علائم خفیف دارند باید در خانه قرنطینه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، «گو شیائوونگ» به روزنامه دولتی پکن دیلی گفت که نام چینی ویروس کرونا که آن را به عنوان یک بیماری عامل ذات‌الریه معرفی می‌کند، باید تغییر کند و باید آن را صرفاً یک ویروس عفونی نامید.

این پزشک چینی گفت: رویکرد چین به کووید – که بر آزمایش‌های گسترده و قرنطینه موارد مثبت در مراکز تخصصی تاکید کرده است – باید از تشخیص غیرفعال به پیشگیری فعال با بهبودی در خانه برای موارد سبک تغییر کند.

گو گفت که بازوی بیماری های عفونی انجمن پزشکی چین که او ریاست آن را بر عهده دارد، برای تغییر نحوه توصیف این ویروس به اجماع رسیده است.

اظهارات این مقام چینی در راستای ملایم‌تر شدن لحن اخیر کارشناسان بهداشت و رسانه‌های دولتی چین نسبت به کووید است، به طوریکه بخش‌های زیادی از محدودیت‌های کرونایی چین از میان رفته است. این اقدام حزب چین در پی اعتراضات بی‌سابقه در شهرهای بزرگ این کشور صورت گرفت.

در همین حال مقامات چینی شروع به کم اهمیت جلوه دادن خطرات ناشی از ویروس کرده اند. روز دوشنبه، خبرگزاری رسمی شین هوا در تفسیری با اشاره به ضعیف شدن بیماری زایی ویروس و تلاش برای واکسیناسیون 90 درصد از جمعیت گفت که سخت ترین دوره گذشته است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما