شناسهٔ خبر: 57528488 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

داستان مدافع خانه به دوش شیرهای اطلس

عکس | چیپ تاریخی برای تحقیر سرزمین محل تولد

مدافع مراکش با گلزنی مقابل اسپانیا این تیم را از جام جهانی حذف کرد.

صاحب‌خبر -

سپهر ستاری: اشرف حکیمی، مدافع راست تیم ملی مراکش که پنالتی آخر این تیم در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را با یک ضربه چیپ تبدیل به گل کرد متولد اسپانیاست و با این گل حکم حذف کشوری را امضا کرد که در آن به دنیا آمده است.

مدافع راست پاری‌سن‌ژرمن در شهر مادرید و از والدینی مراکشی متولد شد. او در رده‌های سنی تیم ملی مراکش هم بازی کرده و 10 سال هم عضو رئال مادرید بوده است. حکیمی در سال 2018 با رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد و به اولین بازیکن مراکشی تبدیل شد که قهرمان این مسابقات می‌شود.

عکس | چیپ تاریخی برای تحقیر سرزمین محل تولد

این مدافع 24 ساله دیشب برای پنجاه و هشتمین بار با لباس تیم ملی مراکش به میدان رفت و یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ کشور خود را به ثمر رساند. حکیمی که با یک ضربه چیپ دروازه اسپانیا را باز کرد پس از گل هم خوشحالی کشترک خود با سرخیو راموس را به نمایش گذاشت و اینگونه از دوست صمیمی خود یاد کرد. بسیاری این حرکت او را کنایه‌ای به لوییز انریکه می‌دانند که راموس را از لیست تیم ملی اسپانیا خط زد.

عکس | چیپ تاریخی برای تحقیر سرزمین محل تولد

اوج‌گیری اشرف حکیمی در دنیای فوتبال زمانی آغاز شد که او با انتقالی قرضی مادرید را به مقصد بوروسیا دورتموند ترک کرد و دو فصل درخشان با لباس این تیم داشت. در شرایطی که تصور می‌شد مدافع مراکشی پس از پایان دوران قرضی در آلمان به یکی از بازیکنان ثابت رئال مادرید تبدیل شود اما تصمیم گرفت سانتیاگو برنابئو را به مقصد جوزپه مه‌آتزا ترک کند و در اینتر شاگرد آنتونیو کونته شود.

حکیمی با اینتر هم موفق ظاهر شد و در همان فصل نخست به عنوان قهرمانی سری‌آ دست یافت ولی در پایان فصل به دلیل مشکلات مالی نرآتزوری مجبور به جدایی شد. پاری‌سن‌ژرمن مقصد بعدی این ستاره مراکشی بود و او با پیوستن به این تیم فرصت بازی کنار لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار را پیدا کرد. حکیمی که با امباپه هم ارتباطی صمیمانه دارد در پاریس هم درخشش خود را تکرار کند و تبدیل به یکی از بهترین مدافعان کناری دنیای فوتبال شود.

عکس | چیپ تاریخی برای تحقیر سرزمین محل تولد

بیشتر بخوانید:

258 258

برچسب‌ها:

نظر شما