شناسهٔ خبر: 57525905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل بندر امیرآباد اعلام کرد:

ایجاد مسیر جدید صادرات میوه از مازندران به روسیه از بندرامیرآباد

محمدتقی انزان‌پور گفت: مازندران با وجود بندرامیرآباد و شرکت‌های بازرگانی فعال در استان می‌تواند مسیر جدیدی را در تعامل و ایجاد تجارت دوسویه فراهم کند. ‎

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ محمدتقی انزان‌پور در دیدار با سرمایه گذاران اظهار کرد: مسیر جدید صادرات میوه از استان مازندران به کشور روسیه از طریق بندرامیرآباد با همکاری یکی از شرکت‌های فعال در صادرات میوه و مرکبات در آینده‌ای نزدیک شکل خواهد گرفت.

وی افزود:  برابر هماهنگی یکی از فعالان اقتصادی استان تعدادی از تجار روس فعال در حوزه میوه و مرکبات در بازدید از بندرامیرآباد خواهان گسترش همکاری و ایجاد مسیر جدید صادراتی از این بندر شدند.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد، به استمرار مبادلات تجاری از سوی بازرگانان اشاره کرد و گفت: اگر میزان حجم کالاهای صادراتی چشمگیر و به صورت منظم انجام شود، قادر به ایجاد هماهنگی برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی به مقاصد مورد نظر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مبادلات تجاری ایران در حوزه دریای خزر با کشور روسیه است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست کلان دولت‌های متبوع طرف‌های تجاری، همکاری‌های موثرتری میان تجار و حوزه حمل و نقل دریایی دو کشور و بهره برداری از توان استراتژیک کشورهای حوزه CIS و همسایه جنوبی ایران صورت گیرد.

گفتنی است در این بازدید مدیرکل بندرامیرآباد به معرفی قابلیت‌های صادراتی و تجهیزات کانتینری این بندر پرداخت و گفت: صادرات محصولات باغی و کشاورزی کشور به ویژه استان مازندران با وجود بندرامیرآباد و شرکت های بازرگانی فعال در استان می تواند مسیر جدیدی را در تعامل و ایجاد تجارت دوسویه فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما