شناسهٔ خبر: 57525883 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تحلیل سایت انگلیسی از دستمزد ۵ میلیون پوندی طارمی!

یک سایت انگلیسی به تحلیل درآمد مهدی طارمی در تیم فوتبال پورتو پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سایت sportslumo نوشت: مهدی طارمی هم اکنون برای پورتو و همچنین تیم ملی ایران بازی می‌کند. طارمی قبل از انتقال به آکادمی جوانان ایرانجوان فعالیت حرفه‌ای خود را در آکادمی برق بوشهر آغاز کرد و تابستان ۱۳۸۹ کار خود را در شاهین بوشهر آغاز کرد و در ۷ بازی به میدان رفت و در تمامی مسابقات یک گل به ثمر رساند. در زمستان ۱۳۹۱ شاهین او را رها کرد. او در دوران سربازی قرار بود در یک باشگاه نظامی خدمت کند، اما موفق به انجام این کار نشد و مجبور به خدمت در پادگان عادی شد.

طارمی در تابستان ۱۳۹۲ به ایرانجوان پیوست و شماره ۹ فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۳ را به دست آورد. او در تابستان ۱۳۹۳ قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس به مدت دو سال امضا کرد و در جولای ۲۰۱۶ به تیم ریزه اسپور در ترکیه پیوست.

طارمی به ایران بازگشت و قراردادی دو ساله با پرسپولیس امضا کرد که با حواشی زیادی همراه شد و سپس راهی الغرافه شد و در ادامه ریوآوه را انتخاب کرد. طارمی در آگوست ۲۰۲۰ با باشگاه پرتغالی پورتو قراردادی ۴ ساله امضا کرد. او در ۸ نوامبر ۲۰۲۰ اولین گل لیگ خود را برای پورتو در برد خانگی ۳-۱ مقابل پورتیموننسه به ثمر رساند. طارمی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را با پورتو به دست آورد. او در آن فصل ۲۰ گل و ۱۲ پاس گل را ثبت کرد.

درآمد مهدی طارمی

طارمی پس از یک فصل پر سر و صدا در لیگ برتر خلیج فارس به میدان رفت و برای سه فصل متوالی بهترین گلزن لیگ بود و در سال ۲۰۱۷ عنوان قهرمانی را به دست آورد. کارلوس کی‌روش سرمربی ایران او را به تیم ملی دعوت کرد. او از مهره‌های اصلی تیم ایران است و اکنون به رویای گلزنی در جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. طبق برآورد چندین منبع، دارایی خالص طارمی تا سال ۲۰۲۲ حدود ۵ میلیون پوند تخمین زده می‌شود.

طارمی در سال ۲۰۲۰ از ریو آوه به پورتو پیوست و با دریافت دستمزد هفتگی ۲۵۰۰۰ پوندی برای این باشگاه بزرگ بازی می‌کند. همچنین او ۵ میلیون پوند در سال دریافت می‌کند و قراردادش با پورتو در تابستان ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

ارزش نقل و انتقالات مهدی

او بازیکنی است که حتی می‌تواند با حضور در میانه میدان و جناحین، به امور تدافعی نیز کمک کند. ارزش فعلی او در بازار ۲۰ میلیون پوند است. مهاجم تیم ملی ایران هم اکنون مشتریان زیادی در بین باشگاه‌های معتبر اروپایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما