شناسهٔ خبر: 57525876 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای رویترز: ورود نفتکش ایرانی به آب‌های ونزوئلا

رویترز ادعا کرد یک نفتکش ایرانی حامل حدود ۲ میلیون بشکه نفت سبک وارد آب‌های ونزوئلا شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان غیردولتی متحد علیه ایران هسته‌ای روز سه شنبه ادعا کرد نفتکش ایرانی حامل حدود ۲ میلیون بشکه نفت فوق سبک این هفته وارد آب‌های ونزوئلا شد.

ونزوئلا و ایران، هر دو تحت تحریم‌های آمریکا، اخیرا همکاری خود را عمدتاً از طریق سوآپ توسعه داده اند. شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) نفت سبک برای پالایش و رقیق کننده‌ها برای تولید گرید‌های خام دریافت می‌کند و در عوض نفت و سوخت سنگین را به ایران می‌رساند.

کلر جونگمن، رئیس این سازمان در مصاحبه با رویترز مدعی شد: نفتکش «دوره» Dore با پرچم ایران در تصاویر ماهواره‌ای در نزدیکی پایانه خوزه ونزوئلا در روز دوشنبه دیده شد. این نفتکش قبلاً در ماه اکتبر در نزدیکی عسلویه در استان بوشهر ایران دیده شده بود.

رویترز اعلام کرد ایران با احتساب محموله‌های داخل نفتکش «دوره»، بیش از ۲۶ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی را در سال جاری به ونزوئلا ارائه کرده است. همچنین ونزوئلا تاکنون تقریباً همین حجم را به ایران تحویل داده است و قصد دارد محموله نفت کوره ۱.۹ میلیون بشکه‌ای را با یک ابر نفتکش دیگر به نام «هیوج» Huge که قرار است در ماه جاری از ترمینال خوزه حرکت کند، ارسال کند.

نظر شما