شناسهٔ خبر: 57525837 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امتحان صنف دوازدهم دختران در مکاتب سراسر کشور برگزار می شود

وزارت معارف طالبان با نشر اعلامیه ای گفت امتحان صنف‌های دوازدهم مکاتب دخترانه طی یک روز در مجموع ۱۴۰ سوال برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

وزارت معارف طالبان اعلام کرد قرار است فردا چهارشنبه، ۱۶ قوس از دانش‌آموزان دختر که در سال 1400 صنف یازده را با موفقیت سپری کرده بودند، امتحان صنف دوازدهم اخذ شده و یک صنف ارتقا داده ‌شوند.

وزارت معارف طالبان افزود این آزمون از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت‌ یک بعد از ظهر ادامه خواهد داشت و گفته شده که برای هر دانش‌آموز حدود ۱۴۰ سوال از تمامی مضامین صنف دوازده طرح شده است.

 همچنین در اعلامیه وزارت معارف آمده است از چهارده مضمون تدریسی ۱۴۰ سوال به شکل صحیح و غلط، چهار جوابه و خانه خالی طرح شده است و به روسای ولایتی، مسئولین ولسوالی‌ها و نواحی، و مدیران مکتب‌های‌ دخترانه هدایت داده شده تا آزمون را به صورت شفاف و عادلانه اخذ کنند.

 این در حالی است که امارت اسلامی بیش یک سال می‌شود، مکاتب را بر روی‌ دختران بالاتر از صنف ۶ بسته است. علی‌رغم وعده‌های بسیار، این مکاتب هنوز به روی دختران باز نشده، اما این اقدام تازه می تواند قدمی برای انگیزه دادن به دانش آموزان دختر و زمینه سازی برای بازگشایی تمام مکاتب دخترانه در سال آینده باشد.

نظر شما