شناسهٔ خبر: 57525768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برپایی نمایشگاه تولیدات معلولان بیرجند

به مناسبت هفته جهانی افراد دارای معلولیت، نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های معلولان بیرجند برپا شد.

صاحب‌خبر -

 به مناسبت هفته جهانی افراد دارای معلولیت، نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های معلولان بیرجند با همکاری مدیریت بهزیستی بیرجند، مراکز تولیدی حمایتی و حرفه آموزی و مؤسسه فرهنگی هنری عرفان برپا شد.

 این نمایشگاه که محصولات و توانمندی‌های جامعه هدف و افراد دارای معلولیت مراکز و مؤسسات تحت نظارت بهزیستی شهرستان بیرجند را عرضه می‌کند با حضور معاون فرماندار، معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند و جمعی از مسئولان و همکاران و مدیران مراکز بخش غیر دولت در محل موسسه هنری عرفان واقع درمیدان ابوذر، خیابان شهدا، شهدای یک افتتاح شد.

این نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های معلولان را برای عموم بازدیدکنندگان تا پایان هفته جهانی معلولان عصر‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به نمایش گذاشته است.

افتتاح مرکز "خانه قاصدک" ویژه بیماران اعصاب و روان  

همزمان با چهارمین روز از هفته جهانی معلولان، مرکز "خانه قاصدک" ویژه بیماران اعصاب و روان  در بیرجند افتتاح شد.

شرقی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  در مراسم افتتاح خانه قاصدک، گفت: با وجودی اینکه سیاست سازمان بهزیستی بر دایر نکردن مراکز شبانه روزی است، اما در برخی موارد مثل حاد بودن شرایط فرد معلول امکان نگهداری وی در خانه را غیرممکن است که نیاز به مکانی برای حمایت دارد.

او در زمینه خانه‌های نگهداری فرزندان نیز افزود: این مدل خانه‌ها صرفا برای نگهداری نیستند، بلکه فراهم کردن شرایطی مشابه خانه برای افزایش توانمندی‌های فردی افراد معلول را موجب می‌شود.

شیخانی معاون توانبخشی بهزیستی استان، خسروی معاون مشارکت‌های مردمی، مجیدی مدیر بهزیستی بیرجند و تعدادی از کارشناسان ستادی و شهرستانی و همچنین خیرین حامی بهزیستی در این مراسم حضور داشتند.

افتتاح ۷۰ طرح اشتغال برای معلولان استان

در ادامه برنامه‌های چهارمین روز از هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در مرکز استان، ۳ طرح اشتغال به نمایندگی از ۷۰ طرح اشتغال افراد دارای معلولیت در مرکز استان افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه از حدود ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات اشتغال‌زایی بهزیستی در سال جاری، ۲۲ میلیارد تومان آن به جامعه هدف مرکز استان اختصاص یافته است افزود: تاکنون ۶ میلیارد تومان آن برای ایجاد ۷۰ شغل مختلف با معرفی متقاضیان جامعه هدف بهزیستی جذب شده است.

او  عنوان کرد: کارفرمایان به توانمندی جامعه هدف بهزیستی اعتماد کرده، آن‌ها را به کارگیری کنند و از تسهیلات و حمایت‌های خوب بهزیستی در این زمینه استفاده کنند.

شرفی ضمن تاکید به جامعه معلولان برای بالا بردن اعتماد به نفس و فراگیری یک مهارت ادامه داد: باید از به صورت تجربی از تسهیلات کم بهره این حوزه استفاده کنند تا به استقلال مالی و توانمندی برسند.

نظر شما