شناسهٔ خبر: 57525340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

آموزش قرآن با جذابیت همراه باشد

حجت الاسلام پورذهبی گفت:مسئولان و دست اندرکاران امر آموزش قرآن باانگیزه و با جذابیت همراه کنند.

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در دیدار با فعالان و دست اندرکاران امور قرآنی آموزش و پرورش استان که به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز برگزار شد، اظهار داشت: مسائل مربوط به آموزش و پرورش و حوزه تعلیم و تربیت اولویت اول این دفتر در بخش فعالیت‌های عمومی است.

 حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی  با اشاره به ذی نفعان و مخاطبان آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان، توجه به قرآن را یک ضرورت دانست و گفت: مسئولان و دست اندرکاران امر باید در این حوزه ایجاد انگیزه نموده و آموزش قرآن با جذابیت همراه شود.

او با تاکید بر اینکه جذابیت در آموزش قرآن تنها به عهده معلمان دینی و قرآن نیست و همه معلمان و دست اندرکاران باید پای کار باشند، گفت: در بخش مادی و معنوی موضوع باید تلاش نموده و همه مروج قرآن و دین باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به طرح‌های متعدد، اقدامات و خروجی برنامه ها، گفت: در اجرای برنامه ها، آنچه مهم است تاثیر گذاری طرح‌ها است.

پورذهبی هم چنین با اشاره به ضرورت بیان واقعیت‌های جامعه برای مردم، به فلسفه وجودی انجمن‌های اولیاء و مربیان مدارس پرداخت و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند از طریق این بستر بر خانواده‌ها تاثیرگذاری داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست از فعالیت‌های اداره قرآن، عترت و نماز استان در حوزه‌های برگزاری مسابقات قرآن، فعالیت‌های اقامه نماز، توسعه و تبیین اقامه نماز، عترت و سیره معصومین ارائه و گفت: در همین راستا برنامه‌هایی از طریق وزارت به استان ابلاغ و متناسب با بوم استان برنامه‌ها به واحد‌های اداری و آموزشی ارسال شده است.

حجت الله نریمانی با بیان اینکه در اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز، سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۱۰ هزار نفر از دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند، گفت: ۲۳ هزار نفر از دانش آموزان به مرحله شهرستانی راه یافته و بعد از رقابت در این مرحله، تعداد ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان به مرحله استانی راه یافتند و از این تعداد ۷۰ نفر راهی مرحله کشوری شدند.

او افزود: در دو سال گذشته دانش آموزان استان در مرحله کشوری مسابقات نتایج خوبی احراز و کسب ۹ رتبه برتر کشوری، حاصل حضور دانش آموزان استان در مرحله نهایی این رقابت‌ها بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم چنین گفت: مسابقات قرآن در بخش فرهنگیان با هدف توانمند سازی مربیان و معلمان برگزار و سال گذشته تعداد ۱۵۰ نفر از معلمان استان در مرحله شهرستانی شرکت کردند که ۳۰ نفر به مرحله استانی راه یافته و در پایان ۵ نفر راهی مرحله کشوری مسابقات شدند.

نریمانی فعالیت ۱۷ مرکز دارالقرآن در بخش دانش آموزان دختر و پسر و تجهیز آن‌ها با همکاری نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را از دیگر اقدامات استان برشمرد.

او  با اشاره به موضوع اقامه نماز جماعت و نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس به عنوان یکی از اولویت‌های کاری با مشارکت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه، از ثبت نام ۹۵۰ نفر از ائمه جماعت روحانی و غیر روحانی در سامانه سجاده خبر داد و با بیان اینکه از مجموع ۳۲۰۰ مرکز آموزشی ۱۴۵۰ مدرسه شرایط برگزاری نماز جماعت را دارد، گفت: در سطح استان ۸۴۰ نماز خانه استاندارد وجود دارد و مدارس جدید الاحداث نیز دارای نماز خانه استاندارد هستند.

گفتنی است؛ در این دیدار از آقای ولی خانی از پیشکسوت عرصه قرآنی آموزش و پرورش استان کردستان تجلیل شد.

هر ساله از ۱۵ تا ۲۱ آذر به نام هفته قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش نام گذاری شده است.

نظر شما