شناسهٔ خبر: 57521738 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

حالا زمان تمرینات حرفه‌ای از نوجوانی است

ایده جدید: ژاپن چگونه مدعی قهرمانی جهان می‌شود؟

پس از حذف در مرحله یک هشتم نهایی، ژاپن به یک هدف بزرگ می‌اندیشد: ورود به جمع مدعیان جهان فوتبال.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بدون شگفتی به روز آخر خود رسیده و حالا پیروزی پرتغال و اسپانیا می‌تواند جای آخرین شگفتی ممکن را هم بگیرد.

فرانسه، انگلیس، آرژانتین، هلند و برزیل پنج تیمی هستند که قدرت سنتی فوتبال جهان محسوب می‌شوند و کرواسی نیز وارث فوتبال یوگسلاوی به حساب می‌آید؛ جایی که به برزیل اروپا شهرت داشت. به عبارتی کرواسی را هم می‌توان جزو قدرتهای سنتی دسته بندی کرد، تیمی که سال ۹۸ به نیمه نهایی رسید و ۲۰۱۸ طعم بازی در جام جهانی را تجربه کرد.

تاکشی اوکادا مفسر تلویزیونی ژاپن پس از شکست این تیم مقابل کرواسی گفت: تیم ما هنوز کمبودهایی دارد. باخت در ضربات پنالتی بدشانسی به حساب می‌آید اما تفاوت دقت در پاس، شوت و سرعت جابجایی، نشان می‌دهد که فرق یک قدرت سنتی با تیمی در حال توسعه چه چیزهایی است.

این در حالی است که ژاپن چهار بار به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کرده و ۲ شکست در ضربات پنالتی داشته است که اولی در جام جهانی ۲۰۰۲ رقم خورد. آن تیم ژاپن ۴ بازیکن در اروپا داشت اما حالا این تعداد به ۱۹ نفر افزایش یافته تا سامورایی آبی بیشترین تعداد نماینده در بین تیم‌هایی اسیایی، در لیگ‌های ممتاز قاره سبز را دارا باشد.

نیکان اسپورت در این خصوص نوشت: «باوجود افزایش کمی و کیفی لژیونرها، همچنان منحنی عملکرد جام جهانی، خط ثابتی را دنبال می‌کند. برای اینکه بتوانیم یک قدم جلوتر برویم، بازنگری در تقویت سن تمرین با آگاهی از استانداردهای جهانی ضروری است.»

البته ژاپن در ده سال اخیر توانسته در جام جهانی زیر ۲۰ و ۱۷ سال هم به یک هشتم نهایی صعود کند اما به نظر می‌رسد حالا آنها قصد دارند گام بعدی را بردارند.

فوتبال ژاپن که سال ۱۹۹۸ اولین صعود خود را تجربه کرد، به نظر برنامه خود را برای چند دوره بعدی جام جهانی گذاشته تا با توجه به تیمهای پایه و استانداردسازی تمرینات از سنین پایین، خود را به سطح تیمهای اروپایی برساند و تفاوت خود را تیمهای آسیایی را بیشتر از گذشته کند.

تاکشی اوکادا می‌گوید: «وجه مشترک مدعیان فوتبال ملی در جهان، فرهنگ فوتبالی است. لیگ‌های داخلی آنها بیش از ۱۰۰ قدمت دارد اما در اینجا (ژاپن) جی لیگ هنوز ۳۰ ساله نشده است. در اسپانیا پیرمردانی هستند که در مورد لالیگا صحبت می‌کنند و از دوره خود هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند.»

با این حال نیکان اسپورت نوشته: «هیچ کشوری به اندازه ژاپن در این مدت کوتاه، چنین رشد سریعی را تجربه نکرده است. اگر به خودمان ایمان داشته باشیم، ورود به جمع هشت تیم برتر دنیا غیرممکن نخواهد بود.»

تیم‌ملی ژاپن تنها سه بار در مرحله گروهی جام جهانی حذف شده و حالا در جام جهانی ۴۸ تیمی، بی گمان از شانس خوبی برای نمایش بیشتر توانایی خود برخوردار خواهد بود.

نظر شما