شناسهٔ خبر: 57510469 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یک‌ هشتم نهایی ایستگاه آخر کره و ژاپن هم بود

پایان کار فوتبال آسیا در جام جهانی قطر

با شکست کره و ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی، کار فوتبال آسیا در جام جهانی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 امروز با برگزاری دو دیدار به پایان می رسد. تاکنون چهره شش تیم صعود کننده مشخص شده است و امروز از بین سه تیم اروپایی و یک تیم افریقایی، دو صعود کننده دیگر انتخاب خواهد شد. روز گذشته شاهد پایان کار نمایندگان فوتبال آسیا در این جام بودیم.

ژاپنِ شگفتی ساز که در دور گروهی از سد آلمان و اسپانیا گذشته بود، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کرواسی قرار گرفت. این دیدار در 120 دقیقه با تساوی یک بر یک همراه بود و کروات ها در ضربات پنالتی موفق به پیروزی شدند تا امید اول فوتبال آسیا در همان گام اول مرحله حذفی، از دور رقابت‌ها کنار برود.

کره جنوبی آخرین شانس فوتبال آسیا در جام جهانی بود که ساعتی بعد از شکست ژاپن، در دیدار شماره شش مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برزیل رفت. این دیدار آن طور که پیش بینی می شد با پیروزی آسان برزیل همراه بود و نماینده آسیا در شبی که 4-1 باخت، خیلی حرفی برای گفتن نداشت.

استرالیا دیگر تیم آسیایی حاضر در این مرحله بود که در روز اول مقابل آرژانتین شکست خورده بود. به این ترتیب با پیوستن ژاپن، کره و استرالیا به ایران، عربستان و قطر که پیش از این از جام کنار رفته بودند، کار فوتبال آسیا جز داورانش در این جام به پایان رسید. یکی از داورانی که آسیایی ها دل به حضور او در مراحل بالایی دارند، علیرضا فغانی است که شب گذشته هم تماشاگر شکست سنگین کره مقابل برزیل بود.

نظر شما