شناسهٔ خبر: 57510119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

رونالدو دنبال مسی

با گلزنی مسی در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل استرالیا، حالا انگیزه کریستیانو رونالدو برای جا نماندن از رقیب همیشگی‌اش بیشتر شده. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

با گلزنی مسی در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل استرالیا، حالا انگیزه کریستیانو رونالدو برای جا نماندن از رقیب همیشگی‌اش بیشتر شده. کریستیانو هم مثل مسی تا قبل از مرحله یک‌هشتم پایانی این دوره هرگز موفق به گلزنی در مراحل حذفی جام‌های جهانی نشده بود. مسی یک گل از کریستیانو پیش افتاده و تعداد گل‌هایش در جام‌جهانی را به عدد 9افزایش داده. رونالدو نمی‌خواهد در این 2زمینه از مسی عقب بیفتد. اگر او گل بزند و جایزه بهترین بازیکن زمین را هم بگیرد، به رکورد 8بار جایزه بهترین بازیکن زمین که در اختیار مسی است، می‌رسد. با همه اینها وضعیت فنی رونالدو هنوز هم در حد استانداردهای خودش نیست. درنظرسنجی روزنامه آبولای پرتغال، نظر 70درصد رأی‌دهنده‌ها این بود که رونالدو در بازی با سوئیس روی نیمکت بنشیند. به‌تازگی عکسی از رونالدوی سال 2018در کنار رونالدوی 2022منتشر شده که نشان می‌دهد عضله‌های او امسال در وضعیت همیشگی قرار ندارد. شاید یکی از دلایل افت کریستیانو در این فصل این باشد؛ او در تمرینات پیش‌فصل به‌دلیل از دست دادن فرزندش غایب بود و نتوانست خودش را به فرم همیشگی برساند. البته از یاد نبریم که رونالدو 2ماه دیگر 38ساله می‌شود.
   رونالدو با 37سال و 9ماه سن پس از هاچسنیون 39سال و 9ماهه (کانادا)، پپه، دنی آلوز و تیاگو سیلوا پنجمین بازیکن مسن این دوره است. آیا او می‌تواند در بازی امشب رکوردهای تازه‌ای به نام خودش ثبت کند؟ اگر گل پرتغال به اروگوئه به‌حساب برونو فرناندز نوشته نمی‌شد و توپ با سر رونالدو برخورد داشت الان تعداد گل‌هایش در جام‌جهانی 9بود. شاید اگر در آن بازی تعویض نمی‌شد، چند دقیقه بعد می‌توانست پشت ضربه پنالتی بایستد و گل‌هایش را دورقمی کند. با اما و اگر نمی‌شود از رکورد مسی عبور کرد.
   رونالدو حتی می‌ترسد مسی رکورد گل‌های ملی‌اش را هم از او بگیرد. دیگر وقفه جایز نیست. بازیکنانی که بیشترین گل زده ملی در تاریخ را دارند؛ کریستیانو (118) گل، علی دایی (109) گل و لیونل مسی (94) گل.
   رونالدو در 3رویارویی با سوئیس توانسته 5گل به این تیم بزند.
   پرتغال و سوئیس سال 2022حریفان تکراری همدیگر بوده‌اند. این سومین باری است که در این سال میلادی با هم بازی می‌کنند. آنها ماه ژوئن در لیگ ملت‌های اروپا در لیسبون بازی کردند که پرتغال 4بر صفر بازی را برد اما بازی برگشت در ژنو یک بر صفر به سود میزبان رقم خورد. 2تیم 6بار در قرن 21با هم بازی کرده‌اند که هرگز به تساوی نرسیده‌اند و سهم هر تیم 3برد بوده است. در تورنمنت‌های بزرگ فقط یک‌بار در یورو 2008با هم مسابقه دادند که سوئیس 2بر صفر به پیروزی دست یافت.
   عجیب این است که تیم همیشه پرستاره پرتغال فقط 2بار از مرحله یک‌هشتم فراتر رفته و به جمع 8تیم پایانی راه یافته؛ یک‌بار سال 1966که در نهایت سوم شد و یک‌بار سال 2006که به مقام چهارمی رسید. در2بار آخری که آنها تا این مرحله پیش آمده بودند، سال 2010، یک بر صفر به اسپانیا باختند و سال2018با نتیجه 2بر یک از اروگوئه شکست خوردند.
   نونو مندس به‌دلیل مصدومیت و نیاز احتمالی به جراحی، ادامه جام‌جهانی را از دست داد.
   پرتغالی‌ها در 8بازی از 9بازی آخر خود در جام‌جهانی زننده گل اول مسابقه بوده‌اند. بازی با کره‌جنوبی نخستین مسابقه آنها در 19بازی بود که گل اول را زدند اما باختند؛ 15برد، 3تساوی و یک شکست.

سوئیس نخستین بار است که در مرحله گروهی 2پیروزی (و یک شکست مقابل برزیل) به‌دست می‌آورد. آنها دنبال این هستند تا با کسب 3برد در یک دوره جام‌جهانی تاریخ‌سازی کنند.

رونالدو به نخستین بازیکنی تبدیل شد که به رکورد ۱۰۰شوت به سمت دروازه حریفان در ادوار جام جهانی می‌رسد.


 

نظر شما