شناسهٔ خبر: 57509510 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

زائران ایرانی بدون ویزا عازم عتبات می‌شوند؛

لغو همه محدودیت‌های کرونایی در عراق

با عادی شدن شرایط در عراق، مسئولان این کشور همه محدودیت‌های کرونایی حتی الزام همراه داشتن کارت واکسن برای ورود به عراق را لغو کردند و زائران ایرانی بدون نیاز به ویزا به صورت زمینی و هوایی می‌توانند به عتبات مشرف شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری آنا، سفر به عتبات این روزها با وجود سرمای هوا مورد استقبال جمعی از زائران ایرانی قرار گرفته است و ایرانیان بسیاری به زیارت ارباب مشرف می‌شوند.

از سال گذشته که سفر هوایی عتبات برقرار شد، زائران بدون نیاز به اخذ ویزا عازم عراق شدند. اما با توجه به تداوم شیوع کرونا، داشتن کارت واکسن معتبر با تزریق حداقل ۲ دُز واکسن کرونا و همچنین جوابیه منفی آزمایش PCR الزامی بود. اما در روزهای اخیر بر اساس اعلام سازمان فرودگاه‌های عراق، دیگر برای این سفر نیازی به بررسی محدودیت‌های کرونایی نیست و به این ترتیب همه زائران بدون همراه داشتن کارت واکسن یا آزمایش کرونا می‌توانند به عراق سفر کنند.

این تصمیم دولت عراق با توجه به کاهش ابتلا به کرونا در منطقه اخذ شده است. در حالی که پیش از این برخی از پزشکان عراقی در فرودگاه‌های این کشور مستقر بودند و کارت واکسن معتبر همه زائران را بررسی می‌کردند. اما با عادی شدن شرایط دیگر هیچ محدودیتی برای سفر عراق وجود ندارد و زائران برای تشرف به زیارت شهرهای مقدس عراق نیازی به داشتن کارت واکسن هم ندارند.

همچنین از خرداد امسال که سفر زمینی به عتبات نیز برقرار شد، زائران بدون نیاز به اخذ ویزا عازم عراق شدند. بر همین اساس، دیگر برای سفر زمینی و هوایی عتبات نیازی به اخذ ویزا نیز نیست و محدودیت‌های کرونایی هم برداشته شده است.

با لغو‌محدو‌یت‌های کرونایی، دولت عراق پیش‌بینی کرده که تعداد زائران ورودی به این کشور نیز افزایش یابد. پس از شیوع کرونا عراق تصمیم گرفت مرزهای خود را ببندند و هیچ زائر خارجی را نپذیرد. پس از مدتی سفرهای هوایی برقرار شد و اکنون با بازگشایی مرزهای زمینی و‌هوایی، محدودیتی در سفر به این کشور وجود ندارد و روزانه زائران از کشورهای مختلف همچون ایران، لبنان، سوریه، افغانستان،امارات، پاکستان و هند به عراق سفر کرده و به زیارت اعتاب مقدسه عراق مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما