شناسهٔ خبر: 57509425 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ایمان رزاقی‌راد در گفت‌وگو با برنا

جام جهانی نشان داد فوتبال در آسیا پیشرفت کرده است/ کی‌روش مربی بزرگی است اما به او انتقاد دارم

مهاجم اسبق تیم‌های پاس و ابومسلم که این روزها در لیگ دسته اول مربیگری می‌کند نظرات خود را درباره جام جهانی و عملکرد تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد.

صاحب‌خبر -

ایمان رزاقی‌راد، سرمربی تیم پارس جنوبی جم در حاشیه دیدار دوستانه با چادرملو درباره شرایط پارس جنوبی به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به شرایط‌مان، مسئولان باشگاه اردوی تهران را در نظر گرفتند. با توجه به بازی‌های آینده ترجیح دادیم از شرایط آب و هوایی تهران استفاده کنیم و در بازی‌های تدارکاتی از جوانان و بازیکنان کم‌بها داده شده استفاده کردیم. دنبال برد و باخت نبودیم و تغییر تاکتیک را در نظر داشتیم که به هدف‌مان رسیدیم.

وی افزود: در جام حذفی با شمس آذر بازی داریم. در جام حذفی اما اهمیت چندانی ندارد زیرا حتی اگر تا مراحل پایانی برویم هم شانس قهرمانی نداریم. چه زمانی یک تیم لیگ یکی قهرمان شده؟ قطعا با انگیزه وارد زمین می‌شویم تا موفق باشیم اما با لغت انتقام از شمس‌ آذر در بازی پیش رو موافق نیستم. هدف‌مان؟ برنامه‌ریزی‌مان برای صعود از لیگ است. تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. درست است که مشکلات داریم و نقاط ضعف اما با تمام وجود کار می‌کنیم.

سرمربی پارس جنوبی درباره تفاوت لیگ یک و لیگ برتر اظهار داشت: در لیگ برتر سطح و نوع فوتبال تفاوت دارد. در لیگ یک وقتی کار گره می‌خورد همه رو به فوتبال مستقیم می‌آورند اما در لیگ برتر روی زمین بازی می‌کنند و فوتبال مدرنی به نمایش می‌گذارند. مدعیان در لیگ دسته اول؟ 6 یا 7 تیم شانس صعود دارند. فاصله کمی با تیم دوم داریم و خود ما هم مدعی هستیم. مدعیان در لیگ برتر؟ زود است تا مدعیان را انتخاب کنیم اما تصور می‌کنیم مثل همیشه پرسپولیس و استقلال شانس دارند. سپاهان شانس دارد و تراکتور هم تیم خوبی است.

وی درباره تغییر متعدد سرمربیان در فوتبال ایران گفت: به نظرم مشکل اصلی عدم کارشناسی برای انخاب مربی است. بدون آن که کارنامه را بررسی کنند به سرعت مربی انتخاب می‌کنند و به سرعت هم مجبورند عوض کنند. باید بحث سفارش شدن هم اشاره کرد زیرا در فوتبال ما بیشتر بر اساس رابطه است.

پیشکسوت فوتبال نظر خود در مورد جام جهانی را اینگونه بیان کرد: فکر می‌کنم امسال تیم‌های آسیایی نشان دادند که فوتبال در آسیا هم پیشرفت کرده است. در آینده هم حرف‌های بیشتری از آسیایی‌ها خواهیم شنید. تیم ایران آن‌چنان خوب نبود. اگر حاشیه هم نبود قطعا با فرمی که بازی می‌کردیم مقابل انگلیس می‌باختیم. کی روش مربی بسیار بزرگی است اما منتقد او هستم. او در 8 سال سازماندهی دفاعی بسیار خوبی ایجاد کرد اما در بازی‌هایی که به بازی مالکانه و تهاجمی نیاز داشتیم برنامه خاصی ارائه ندادیم. در جام ملت‌های آسیا نتوانستیم کاری از پیش ببریم زیرا برنامه‌‌هایی با تفکرات دفاعی داشتیم و نمی‌توانستیم مقابل تیم‌های کوچک که برابر ما دفاعی بازی می‌کردند کاری از پیش ببریم. به نظرم اسکوچیچ این مساله را فهمیده بود و سبک بازی‌اش هجومی بود. فکر می‌کنم ادامه حضور او بهتر بود.

رزاقی‌راد در پایان گفت: کی‌روش نباید در جام جهانی سرمربی می‌شد چون فرصتی برای ارائه ایده‌هایش نداشت. او 8 سال با یک تاکتیک در ایران کار کرد و مجبور بود برای جام جهانی همان نفرات آشنا را انتخاب کرد. برای جام ملت‌ها باید ببینیم می تواند تغییر تفکر داشته باشد یا خیر. جانشین او؟ به نظرم مربیان ایرانی در حال حاضر گزینه‌های بهتری هستند.

خبرنگار: علی شفیعی جم

انتهای پیام//

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما