شناسهٔ خبر: 57509356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نهمین اهدای عضو امسال در کرمان؛

جوان ۲۹ ساله زرندی نجات بخش زندگی ۳ نفر شد

مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اعضای بدن جوان ۲۹ ساله از شهرستان زرند که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده حسینی به سه بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

صاحب‌خبر -

رضا جعفری شامگاه ۱۴ آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحوم سیدعباسی حسینی پس از بستری در بیمارستان سینای شهرستان زرند و تایید مرگ مغزی و رضایت اولیه خانواده، به بیمارستان افضلی پور کرمان منتقل و در بخش آی سی یو جنرال این بیمارستان بستری می شود.

وی افزود: پس از رضایت نهایی خانواده، دو کلیه وی به دو خانم ۲۹ و ۳۵ ساله اهل رفسنجان و گلباف و کبد وی به یک خانم ۵۰ ساله اهل کرمان ۱۴ آذرماه در بیمارستان افضلی پور پیوند زده شد.
 
مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همکاری خانواده «مرحوم سیدعباس حسینی»  و تلاش و زحمات تیم های پزشکی و پرستاری بیمارستان سینا شهرستان زرند، مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری، تیم های جراحی و پزشکی، بیهوشی، پرستاری آی سی یو جنرال و پرستاری بخش پیوند،  مسئول و همکاران اتاق عمل بیمارستان افضلی پور قدردانی کرد.

وی در پایان بیان کرد: تاکنون اعضای بدن ۲۰۹ بیمار مرگ مغزی در کرمان اهدا و ۱۲۲۸ پیوند کلیه (از اهدا کننده زنده و بیمار مرگ مغزی) و ۷۳ پیوند کبد در کرمان انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما