شناسهٔ خبر: 57509349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گیلان: جایگاه شهرستان قهرمان پرور بندرانزلی ارتقا می یابد

نشست بررسی مشکلات عنوان شده مردم در دیدار چهره به چهره با استاندار گیلان و پیگیری مصوبات سفر هفته گذشته دکترعباسی به بندرانزلی، عصر روز (دوشنبه) در شهرداری این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی در پایان سفر خود به بندرانزلی در نشست بررسی مصوبات سفر هفته گذشته و مشکلات عنوان شده در دیدار چهره به چهره با مردم و بازاریان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و نام آوران این شهرستان، گفت: عزم دولت سیزدهم و مدیران استانی برای رونق متوازن همه مناطق گیلان جدی است و جایگاه شهرستان قهرمان پرور بندرانزلی ارتقا می یابد.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات مردم و رفع دغدغه های آنان در اولویت امور دولت مردمی و انقلابی است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم که دولتی برخواسته از عزم و اراده ملت استباید در پاسخگویی و همراهی و کنار مردم بودن الگو باشند.

استاندار گیلان تاکید کرد: برای رفع مشکلات و مسایل مردم با هیچ مدیری تعارف نداریم و مدیرانی که در امور مردم عملکرد ضعیفی دارند جایگاهی در مدیریت امور در دولت سیزدهم نداشته و باید در خدمت مردم، با جدیت پای کار آحاد جامعه باشند.

دکتر عباسی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از مجمتع بندری انزلی ، با بیان اینکه بنادر استان گیلان به لحاظ ترانزیت کالا از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند ،بیان کرد: در بازدید بنادر، مسئله افزایش ترانزیت کالا را بررسی و همچنین  برخی از اموال موجود  در انبار ترخیص شد.

وی با بیان اینکه بنادر و دریانوردی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در گیلان و ایران نقش بسزایی ایفا می کنند، گفت: مسئله راه‌آهن رشت_ بندرکاسپین برای استان گیلان و دولت مهم است که با اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل این راه آهن و رفع مشکلات مصالح،  مشکلی در این خصوص وجود نداشته و روند باید تسریع شود.

استاندار گیلان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در بندرانزلی را رضایت بخش دانست و گفت: از حدود ۶ هزار نفری که در این شهرستان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، یک هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط نهایی هستند.

وی با اعلام رضایت از روند پیشرفت این پروژه در شهرستان بندرانزلی افزود: مجموعه ای ۳۶ واحدی از این طرح در انزلی تا مرحله سقف پیش رفته و بزودی سایر واحدها نیز احداث می‌شوند و در واقع می‌خواهیم کار بصورت جهادی‌تر و با سرعت بالاتری انجام شود.

دکتر عباسی گفت : در این شهرستان زمین لازم برای طرح مسکن ملی فراهم شده و بندرانزلی مشکلی برای تهیه زمین ندارد و امید است ظرف مدت ۲ماه کارها به جایی برسد که مشخص شود چه تعداد واحد آغاز به کار کرده و چه مقدار نیاز به عرصه دارد تا متقاضیان هرچه سریعتر به مسکن مورد نیاز خود دست یابند.

وی خواستار استفاده از سازه های نوین و مدرن برای ساخت و مقاوم سازی این بناها شد تا کارها با سرعت بالا انجام شده و مسکن به موقع به مردم تحویل شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسکن مهر باید تعیین تکلیف شود، گفت: تکلیف مسکن مهر انزلی و سایر نقاط گیلان باید هر چه سریع تر مشخص شود.

 عباسی ادامه داد: مردم نسبت به مسکن مهر گله مندی هایی دارند که به حق است و در سنوات گذشته این مسائل به حال خود رها شده است.

وی عنوان کرد: در موضوع مسکن مهر نیز دغدغه‌های زیادی از سوی مردم بندرانزلی مطرح شده که طی هفته های آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بلاتکلیفی مسکن مهر در برخی نقاط استان رنج آور است، گفت: در شرایطی که مردم با مشکل مسکن مواجه هستند بلاتکلیفی مسکن مهر پذیرفته نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : پروژه کنار گذر بندرانزلی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که بخشی از این اعتبار اختصاص یافته و بخشی نیز اختصاص خواهد یافت.

وی بندرانزلی از شهرهای مهم و اثرگذار گیلان در بخش های مختلف دانست و  با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از دغدغه های اصلی استان است، افزود: محیط زیست در حفط و احیای تالاب انزلی نقش بسیار مهمی دارد و تلاش شده تا از ورود پساب ها به این تالاب بین المللی‌ جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه جلوی رسوب فاضلاب ها به تالاب انزلی گرفته شود، افزود: حفظ تالاب بین المللی انزلی باید مردم محور شود.

استاندار گیلان با تاکید بر فعالسازی واحدهای تولیدی راکد در استان، تصریح کرد: تقویت و احیای واحدهای تولیدی باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به تاریخ و سبقه ورزشی بندر انزلی، افزود: زنده یاد سیروس قایقران از سرمایه های ورزشی گیلان بود و اکنون تکریم چهره های ماندگار ورزش گیلان و بندرانزلی مورد تاکید است.

عباسی  با بیان اینکه فضاهای ورزشی باید توسعه پیدا کند، اضافه کرد: توسعه فضاهای ورزشی به رشد قهرمان پروری و اعتلای نشاط اجتماعی و سلامت جامعه کمک می کند.

وی  با تاکید بر برقراری عدالت امکانات ورزشی در استان، بیان کرد: ایجاد و ارتقای فضاهای ورزشی در گیلان باید بر پایه عدالت استوار شود.

وی با اشاره به کمک ۱۵۰ میلیون تومانی به تیم ملوان بندرانزلی، افزود: بازسازی و مرمت ورزشگاه انزلی بسیار اهمیت دارد و باید به صورت جدی پیگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به رویکرد مردمی دولت در راستای خدمات رسانی، تصریح کرد: مسئولان از در کنار مردم بودن واهمه نداشته باشند و خودشان را از جنس مردم بدانند.

عباسی با بیان اینکه کوتاهی دستگاه های خدمات رسان در هیچ بخشی پذیرفته نیست، گفت: اقدامات مسئولان و دستگاه های اجرایی باید در راستای تسهیل بخشی امورات مردم باشد.

وی با تاکید بر وفاق و همدلی مسئولان در راستای گره گشایی مشکلات مردم، افزود: حل مشکلات مردم با وفاق و همدلی امکان پذیر است.

 عباسی با تاکید به نظارت مستمر بر نانوایی ها، بیان کرد: کیفیت نان در برخی نقاط گیلان بویژه انزلی باید تجدیدنظر شود.

استاندار گیلان با تاکید بر حراست و نگهداری اصولی از ابنیه تاریخی استان در نقاط مختلف، بیان کرد: بناهای تاریخی میراث ماندگار ما هستند و باید در حفط آن کوشا باشیم.

عباسی با اشاره به دیدار با خانواده شهید اتقیاء و پدر این شهید بزرگوار که از انقلابیون بندر انزلی است، بیان کرد کرد: دیدار با خانواده شهدا انگیزه برای خدمت را تقویت می کند.

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای شهر انزلی و دیدار با پدر بزرگوار شهید سید عبدالکریم اتقیاء،  حضور  بر مزار زنده یاد سیروس قایقران بازیکن ارزنده و کاپیتان تیم ملی  فوتبال ایران و ملوان بندرانزلی در محله کلویر ، حضور در جمع صمیمی مردم  و دیدار چهره به چهره با بازاریان، رسیدگی به مشکلات ساکنان مسکن مهر و نانوایی های سطح شهر، بازدید از روند عملیات اجرایی احداث راه آهن رشت بندرکاسپین، پروژه 36 واحدی طرح نهضت ملی مسکن و کنارگذر و مجموعه ورزشی زنده یاد سیروس قایقران، حضور در جمع ورزشکاران خانه کشتی شهید رجبی مقدم مسکن مهر و بازدید از دو کارخانه فعال تولید کننده انواع سیلندر چاپ و نیز تولید کننده دیوارپوش پی وی سی واقع در شهرک صنعتی شماره یک منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های استاندار گیلان در سفر به بندرانزلی بود.

در سفر عباسی که در ادامه سفر اخیرش به بندرانزلی و بمنظور بررسی مصوبات سفر قبلی نیز انجام شده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار بندرانزلی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی، نماینده عالی دولت در گیلان را همراهی کردند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما