شناسهٔ خبر: 57509327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وجود ۲ هزار و ۵۱۷ نفر سالمند در قصرشیرین/پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی کم بهره به بازاریان پاوه

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اعلام اینکه این شهرستان ۲ هزار و ۵۱۷ نفر سالمند دارد که ۶۹۷ نفر در روستا و مابقی در شهر سکونت دارند بر پیگیری جدی دغدغه‌ها و مشکلات این قشر از جامعه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : از مجموع جمعیت سالمندان این شهرستان یک هزار ۳۴۴ نفر را زنان و یک هزار و ۱۷۳ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت سالمندی نیاز داریم در سیاستگذاری‌ها با برنامه ریزی دقیق مسایل، دغدغه‌ها و مشکلات سالمندان را پیگیری کرده و برای تامین نیاز‌ها و رفع مشکلات آن‌ها برنامه داشته باشیم و نهاد‌های مرتبط شامل بهداشت و درمان، بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در این راستا اهتمام لازم را داشته باشند.

تسهیلات کم بهره به بازاریان پاوه پرداخت می شود

فرماندار پاوه از پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی کم بهره و طولانی مدت برای بازاریان و اصناف این شهرستان خبر داد.

اردشیر رستمی گفت: تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی کم بهره و طولانی مدت در اختیار بازاریان و اصناف پاوه قرار می‌گیرد.

وی افزود: این تسهیلات با هدف کمک به اصناف و بازاریان شهرستان پاوه صورت می‌گیرد که طی جریانات اخیر متضرر شدند.

فرماندار پاوه به مشکلات اصناف این شهرستان اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل اصناف شهرستان پاوه کمبود و نبود نقدینگی است که با پیشنهاد و پیگیری انجام داده شده و تأیید معاون اداره کل صمت استان کرمانشاه، تسهیلات کم بهره و مدت دار به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در اختیار صاحبان مجوز کسب و کار این شهرستان قرار می‌گیرد.

تحقق ۷۷ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در سرپل ذهاب

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب از تحقق ۷۷ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در این شهرستان خبر داد.

صدراله بابلی اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال جاری تا ابتدای آذر ماه بیش از ۷۷ درصد از تعهد اشتغال شهرستان سرپل‌ذهاب تحقق یافته است.

وی افزود: بانک‌های عامل شهرستان سرپل‌ذهاب تاکنون بیش از ۴۵ درصد از تسهیلات اشتغالزایی شهرستان را به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ که توسط ۲ بانک عامل پرداخت می‌شود تاکنون ۳۴ درصد از سهمیه ابلاغی به شهرستان سرپل‌ذهاب پرداخت شده است .

نظر شما