شناسهٔ خبر: 57509277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از ۷ فضای آموزشی در شهرستان ارومیه

در اجرای طرح «شهید رضا پناهی» ۷ فضای آموزشی در مناطق روستایی شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید و جایگزین مدارس کانکسی شدند.

صاحب‌خبر -

همزمان با سفر سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به آذربایجان غربی و در راستای طرح «شهید رضا پناهی» ۷ فضای آموزشی در مناطق روستایی شهرستان ارومیه به بهره برداری رسیده و جایگزین مدارس کانکسی شدند.

حمیدرضا خان محمدی در ادامه سفر به استان آذربایجان غربی، به طور همزمان ۷ مدرسه جایگزین مدارس کانکسی را در بخش «صومای برادوست» شهرستان ارومیه افتتاح کرد.

مراسم بهره برداری از این مدارس که به همت «حاج حسین هناره» خیّر مدرسه‌ساز کشوری برگزار شد و ضمن آن در قالب طرح «شهید رضا پناهی» این مدارس به صورت نمادین در روستای صعب العبور کانسبی جایگزین مدارس کانکسی شدند.

هفت مدرسه به نام حاجی سامی هناره در روستاهای کانسبی، صوفی کانی، ششمال، کانی شوریک، اسکندرآباد، چره و مجروسه مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه با حضور در شهرستان خوی ضمن بازدید از مدارس آسیب دیده از زلزله اخیر روند بازسازی این مدارس و احداث فضا‌های آموزشی را بررسی کرد.

خان محمدی همچنین مدرسه ۶ کلاسه هنر امروز در شهر دیزج خوی را که در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع، با زیربنای ۳۴۰ مترمربع و اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت مشارکتی احداث شده است، افتتاح کرد.

آذربایجان غربی نیازمند پنج هزار کلاس درس است تا به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی دست یابد.

نظر شما