شناسهٔ خبر: 57509097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

سلسائو و ۴۵ دقیقه طوفانی سرشار از رکوردشکنی‌ها

تیم ملی برزیل در نیمه اول جدال مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل کره جنوبی با درخشش ستاره‌های خود چهار بر صفر پیروز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۲۲:۳۰ امشب دوشنبه چهاردهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال برزیل و کره جنوبی در ورزشگاه ۹۷۴ شهر راس ابوعبود در چارچوب ششمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر هم قرار گرفتند و نیمه اول با پیروزی قاطعانه و یک‌طرفه چهار بر صفر سلسائوی قدرتمند مقابل ببرهای آسیا به پایان رسید.

* وینیسیوس جونیور با به‌ثمر رساندن گل اول برزیل در دقیقه هفتم، از سال ۲۰۰۲ و پس از رونالدینیو، به دومین بازیکن جوان تاریخ برزیل تبدیل شد که در مرحله حذفی جام‌جهانی گل‌زنی می‌کند.

* وینیسیوس همچنین پس از نیمار با ۲۲ سال و ۱۲۷ روز که در جام‌جهانی ۲۰۱۴ مقابل کرواسی گل‌زنی کرده بود، با ۲۲ سال و ۱۴۶ روز سن، به دومین گل‌زن جوان تاریخ برزیل تبدیل شد که در جام‌جهانی گل می‌زند.

* گفتنی است گل امشب وینیسیوس، دومین گل ملی وی برای سلسائو بود.

* نیمار جونیور شماره ۱۰ برزیلی‌ها که پس از دو هفته مصدومیت دوباره به ترکیب برزیل بازگشته، به هفتاد و ششمین گل ملی‌اش در صد و بیست‌ و سومین بازی برای سلسائو رسید و حالا فقط یک گل تا رسیدن به رکورد پله افسانه‌ای و تبدیل شدن به بهترین گل‌زن تاریخ برزیل فاصله دارد.

* مرد خوش‌تکنیک برزیل همچنین امشب هفتمین گل خود برای برزیل در جام‌جهانی را به‌ثمر رساند.

* نیمار با گل‌زنی در بازی امشب، پس از لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، ژردان شقیری و ایوان پریشیچ، به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که در سه دوره اخیر جام‌جهانی دست‌کم یک گل را به‌ثمر رسانده است.

* تیم ملی برزیل نیز برای نخستین بار پس از سال ۱۹۵۴ مقابل مکزیک، در نیمه اول یک دیدار از جام‌جهانی موفق شد چهار گل وارد دروازه حریف خود کند.

* سلسائو در شرایطی نیمه اول مقابل کره جنوبی را با پیروزی چهار بر صفر پشت سر گذاشت که در سه بازی خود در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲، فقط سه گل زده بود.

نظر شما