شناسهٔ خبر: 57508720 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تشدید عملیات مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

در یورش نظامیان صهیونیست به یک اردوگاه در بیت‌لحم، یک فلسطینی شهید شد و شش نفر دیگر مجروح شدند. گردان‌های مقاومت هم در واکنش به این جنایت‌ها نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی را در شهر جنین در کرانه باختری با گلوله و مواد منفجره هدف قرار دادند.
تنش‌ها در کرانه باختری بین فلسطینی‌ها و اشغالگران صهیونیستی ابعاد جدیدی به خود گرفته است و نظامیان صهیونیستی با یورش‌های مکرر به این منطقه سعی دارند در روند مبارزاتی فلسطینی‌ها خلل ایجاد کنند و گروه‌های مقاومت هم به خوبی از خجالت اشغالگران درآمدند. روز دو شنبه نظامیان صهیونیست به اردوگاه «الدهیشه» در بیت‌لحم یورش بردند که با مقاومت جوانان فلسطینی ساکن در این اردوگاه مواجه شدند و در درگیری با جوانان فلسطینی یک نفر شهید شد و شش نفر دیگر مجروح شدند. به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، «عمر مناع» جوان فلسطینی است که با اصابت گلوله مستقیم نظامیان اشغالگر به سینه‌اش به شهادت رسید. از میان مجروحان حال یک نفر وخیم گزارش شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در میان تیراندازی شدید و درگیری مسلحانه با رزمندگان مقاومت، در تعدادی از مناطق اطراف اردوگاه جنین اقدام به برگزاری ایست‌وبازرسی کردند. بر این اساس، صدای شدید تیراندازی در نتیجه درگیری بین رزمندگان مقاومت و نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در چند مکان اردوگاه شنیده شد و همزمان آژیر‌های هشدار در این اردوگاه به صدا درآمد. رسانه‌های فلسطینی اضافه کردند که نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در جریان یورش به اردوگاه جنین، «یحیی السعدی» فرزند «بسام السعدی» یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کردند.
۱۸ عملیات در یک روز
گروه‌های مقاومت که این روز‌ها در حالت آماده‌باش به سر می‌برند دامنه حملات خود به دشمن را گسترش داده‌اند. به گزارش پایگاه خبری «فلسطین‌آنلاین»، گردان‌های شهید عزالدین القسام روز دو شنبه با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: «به توفیق الهی رزمندگان ما بامداد امروز موفق شدند نیرو‌های اشغالگر مستقر در اطراف اردوگاه جنین را با گلوله‌های سنگین و مواد منفجره هدف قرار دهند.» نیرو‌های مقاومت در کرانه باختری از ظهر یک شنبه تا دیروز ۱۸ اقدام مقاومتی شامل تیراندازی، پرتاب نارنجک و کوکتل‌مولوتف و درگیری مسلحانه در ۹نقطه جداگانه را انجام داد. بارز‌ترین عملیات ویژه، پرتاب مواد منفجره به سمت نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در ایست و بازرسی نظامی «الجلمه» در شمال جنین و تیراندازی به «الون موریه» شهرک‌نشین صهیونیست در نابلس و پرتاب سنگ و انهدام خودروی شهرک‌نشینان در نزدیکی شهر «تقوع» در بیت‌لحم بوده است. همچنین رزمندگان مقاومت به سمت شهرک «بیت ایل» در رام‌الله تیراندازی و جوانان فلسطینی کوکتل مولوتف پرتاب کردند و دوربین‌های نظارتی نظامیان صهیونیست در شهر الطور در بیت‌المقدس را سوزاندند. ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون از تعداد تلفات احتمالی و خسارات وارد شده به نیرو‌های خود خبری منتشر نکرده است.
از سوی دیگر، افزایش عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها، صهیونیست‌ها را مستأصل و نگران کرده است. روزنامه یدیعوت آحارانوت دیروز در گزارشی در این رابطه اذعان کرد در سایه عدم توفیق یگان‌های ارتش مستقر در کرانه باختری برای سرکوب و متوقف کردن موج انتفاضه مردمی در کرانه باختری درخواست برای فراخوانی نیرو‌های احتیاط از سوی ارتش اسرائیل تقدیم کنست شده است. به نوشته این رسانه عبری زبان، در چارچوب این درخواست، پیش‌بینی می‌شود ۶۶ گردان احتیاط همزمان با آغاز سال جدید میلادی به خدمت فراخوانده شوند. به اعتراف آحارانوت تا قبل از شکل‌گیری موج جدید مقاومت در کرانه باختری ۱۳ گردان احتیاط در این منطقه مشغول فعالیت بودند، این در حالی است که در حال حاضر شمار نیرو‌های احتیاط ۲۵ گردان است که به شکل متمرکز در انجام عملیات علیه فلسطینیان فعالیت می‌کنند و قرار است با آغاز سال جدید میلادی ۶۶ گردان به طور همزمان فراخوانده شوند.

نظر شما