شناسهٔ خبر: 57507327 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌هایی که می‌توانید با برگ مو درست کنید دلمه برگ مو است، اما همان طور که می‌دانید فقط برای زمان محدودی می‌توانید از برگ مو استفاده نمایید، اما با مطلب طرز نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی می‌توانید در همه فصل‌ها برگ مو داشته باشید و استفاده کنید.

صاحب‌خبر -

یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌هایی که می‌توانید با برگ مو درست کنید دلمه برگ مو است، اما همان طور که می‌دانید فقط برای زمان محدودی می‌توانید از برگ مو استفاده نمایید، اما با مطلب طرز نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی می‌توانید در همه فصل‌ها برگ مو داشته باشید و استفاده کنید.

طرز نگهداری برگ مو در فریزر

مرحله اول

به نقل از داجان؛ برای نگهداری برگ مو در فریزر می‌توانید از چند راه استفاده کنید برای همه راه‌های نگهداری لازم است که از ظرف شیشه‌ای استفاده کنید و ظرف را تمیز بشویید و کاملا خشک کنید.

مرحله دوم

در همه روش‌ها ابتدا ساقه نازکی که به وسیله آن برگ به درخت وصل بوده است را با قیچی از ته بچینید تا موقع درست کردن و طبخ دلمه ظاهر بدی نداشته باشد و موقع خوردن زیر دندان نیاید.

مرحله سوم

برگ‌ها را دانه دانه روی هم بچینید به یک تعدادی که رسید مثلا ده عدد وسط آن‌ها کمی نمک بریزید و برگ‌ها را با هم لوله کنید و داخل ظرف شیشه‌ای قرار دهید این کار را تا پر شدن ظرف ادامه دهید.

مرحله چهارم

در ادامه برای نگهداری برگ مو در فریزر وقتی ظرف کاملا پر شد یک قاشق غذاخوری آب جوش داخل شیشه بریزید و درب ظرف را محکم ببندید و در جای خنک و سرد قرار دهید تا زمان استفاده سالم بمانند.

مرحله پنجم

در روش دوم برگ‌ها را به همان ترتیب لوله می‌کنیم و داخل شیشه را پر کرده در انتها یک کاغذ کوچک یا دستمال کاغذی را آتش زده و داخل شیشه می‌اندازیم و درب ظرف را می‌بندیم.

مرحله ششم

روش دوم یک روش قدیمی است و می‌توانید با آن برای دو تا سه سال برگ‌ها را نگهداری کنید بعد از بستن درب ظرف باید آن را در جایی خنک نگهداری کنید و برگ مو شما طعم زغالی می‌دهد.

مرحله هفتم

در روش دوم رنگ برگ‌ها زرد می‌شود و دودی می‌شوند و طعم خاصی می‌گیرند اگر دودی دوست ندارید به این نکته توجه کنید و از طریق دیگری برگ‌ها را نگهداری کنید.

مرحله هشتم

در روش سوم و ساده‌ترین روش برای نگهداری برگ مو در فریزر برگ‌ها را داخل سلفون بگذارید و و لوله کنید و بسته بندی نمایید نباید هوا وارد سلفون شود و هر وقت خواستید می‌توانید استفاده کنید.

مرحله نهم

در این روش برگ‌ها را لوله کرده و داخل بطری نوشابه تمیز و خشک بریزید و در بین کار بطری را بکوبید زمین تا برگ‌ها پایین رفته و هوا بین آن‌ها نماند وقتی بطری پر شد درش را ببنید و در جای خنک بگذارد.

نکات نگهداری از برگ مو

شستن برگ مو

برای نگهداری برگ مو به مدت طولانی نباید برگ‌ها را بشویید فقط ساقه‌ها را کوتاه کنید و برگ‌ها را زمانی که خواستید استفاده کنید نیم ساعت زودتر از فریزر در بیاورید و بعد بشویید.

دودی شدن برگ مو

برای دودی شدن از روش دوم که ماندگاری بالاتری دارد استفاده کنید، ولی رنگ برگ‌ها زرد می‌شود و مدت زمان بیشتری نسبت به بقیه روش‌ها می‌توانید نگه داری کنید.

شیشه مناسب

در روش‌های نگهداری برای طولانی مدت مواد غذایی این نکته بسیار مهم است که از ظرف‌های استفاده کنید که کاملا تمیز شسته شده و زمان کافی بدهید تا کاملا خشک شود.

خواص برگ مو

جالب است بدانید که برگ مو سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و برای درمان اس‌های می‌توانید از دمنوش عالی آن استفاده کنید. برگ مو برای درد معده و خونریزی شدید قاعدگی و ااتهاب کبد و ورم مفاصل و جلوگیری از انقباض عضلانی در رفع نقرس و زردی موثر است و لازم به ذکر است که برای درمان زکام و عفونت‌های روده به عنوان یک ضد عفونی کننده گرانبها شناخته شده است.

نظر شما