شناسهٔ خبر: 57506009 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تولید روزانه ۵۴ تن تخم مرغ در همدان/ اعلام قیمت مرغ و تخم مر...

اقتصاد ایران: معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد تولیدی مرغ تخم گذار در استان فعال است و روزانه ۵۰ تا ۵۴ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسین فضلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به جز شهریورماه و مقطعی از مهرماه، روزانه به طور متوسط ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن تولید مرغ داشتیم.

وی گفت: آبان ماه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که بیشتر از نیاز استان است و احتمالاً ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن تولید داشته باشیم.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر نیاز استان ۸۰ تا ۹۰ تن است اضافه کرد: به دلیل افزایش تولید، لاشه مرغ و مرغ زنده به سایر استان ها صادر می‌شود.

وی گفت: بخشی از مرغ مازاد را نیز پشتیبانی امور دام طبق قرارداد و بر اساس قیمتگذاری که در کمیته کشوری و استانی انجام شده است خریداری می کند. 

فضلی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ آرین  به صورت ویژه خریداری می‌شود گفت: آنچه مسلم است بازار قیمت را تعیین می‌کند، مرغدار نهاده را با قیمت آزاد می‌خرد و تولید هم با قیمتی که بازار تعیین می‌کند انجام می شود.

وی افزود: در دوره قبل که مرغدار قیمت مصوب را رعایت نکرد با توجه به اینکه مرغ کم و تقاضا بیشتر بود قیمت بالاتر رفت. 

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۵ واحد مرغداری، پرونده تعزیراتی داشتند که در جلسه ای با حضور استاندار و دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی برای آنها تخفیف گرفتیم تا انگیزه‌ای برای تولیدکننده شود و این موضوع مشوق بهبود جوجه‌ریزی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد تولیدی مرغ تخم گذار در استان فعال است و روزانه ۵۰ تا ۵۴ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

فضلی با اشاره به اینکه بخشی از نیاز استان از قم، راک و سایر استان‌ها تامین می‌شود گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۴۵ هزار تومان است.

وی قیمت مرغ زنده ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان درب مرغداری و برای مصرف‌کننده کیلویی ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان است که از قیمت مصوب کمتر است گفت: مرغداران در این خصوص درخواست‌هایی داشتند که در حال پیگیری است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

برچسب‌ها:

نظر شما