شناسهٔ خبر: 57505994 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

لپ تاپ‌های مجهزبه تراشه Intel Raptor Lake احتمالا اواسط دی ا...

اقتصاد ایران: تراشه‌های مورد انتظار کلاس لپ تاپ Intel Raptor Lake احتمالاً اواسط دی در مراسم CES 2023 معرفی می‌شوند. لپ تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها نیز در همان زمان عرضه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش ویدیوکاردز به‌نقل از یک افشاگر توییتری، اینتل در فصل نخست سال آینده‌ی میلادی دوران شلوغی در پیش دارد. این افشاگر که پیش‌تر مشخصات فنی پردازنده‌های نسل چهارمی Sapphire Rapids-WS را به درستی پیش‌بینی کرده بود، می‌گوید تیم آبی به‌دنبال معرفی تنوع زیادی از پردازنده‌ها در مراسم CES 2023 است.

مدت‌ها است که افشاگران می‌گویند اینتل و AMD در آغاز سال ۲۰۲۳ پردازنده‌های نسل جدید کلاس لپ تاپ را رونمایی می‌کنند. اینتل پردازنده‌های لپ‌تاپی سری H و HX و P و U را در قالب خانواده‌ی نسل سیزدهمی رپتور لیک معرفی خواهد کرد.

احتمالاً شاهد معرفی پردازنده‌های سری N مبتنی‌بر پلتفرم نسل دوازدهمی آلدر لیک نیز خواهیم بود. این پردازنده‌ها صرفاً هسته‌ی کم‌مصرف خواهند داشت، این در حالی است که تیم آبی در سایر پردازنده‌هایش ترکیبی از هسته‌های کم‌مصرف و پرقدرت را استفاده می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:
  • بررسی پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل از نگاه رسانه‌های بزرگ فناوری
  • پردازنده‌های رپتور لیک اینتل تا ۶۸ مگابایت حافظه کش ارائه می‌کنند

پیش‌بینی شده است که اینتل در مراسم CES مدل جدید پردازنده‌های دسکتاپی نسل سیزدهمی را نیز معرفی کند. این پردازنده‌های ۶۵ وات برخلاف پردازنده‌های فعلی جزو محصولات سری K نخواهند بود. اینتل همچنین به‌دنبال معرفی مادربردهای H770 و B760 است. اینتل افزون‌بر این موارد، احتمالاً سراغ رونمایی پردازنده‌های نسل سیزدهمی vPro برای مشتریان سازمانی خواهد رفت.

احتمالاً اکثر پردازنده‌های جدید اینتل در روزهای آغازین سال ۲۰۲۳ رونمایی می‌شوند. برای نمونه تاریخ رونمایی و عرضه‌ی سری Raptor Lake-H و Raptor Lake-HX و Alder Lake-N روز ۳ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۱۳ دی ۱۴۰۱) اعلام شده است. تراشه‌های Raptor Lake-P و Raptor Lake-U نیز در همان تاریخ معرفی می‌شوند، اما دیرتر از راه می‌رسند.

اینتل پیش‌تر اعلام کرده بود یکی از پردازنده‌های دسکتاپی نسل سیزدهمی به فرکانس ۶٫۰ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. احتمالاً این پردازنده در آغاز سال آینده معرفی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما