شناسهٔ خبر: 57503011 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اینجا آمده‌ایم تا هفت بازی انجام دهیم

انریکه: بهتر از مراکش هستیم و من از صعود مطمئنم

لوئیس انریکه با خوشبینی بسیار زیادی به بازی فردای اسپانیا برابر مراکش نگاه می کند. او تیمش را در یک چهارم نهایی جام جهانی می بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا پس از شکست برابر ژاپن و صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی به عنوان تیم دوم گروه، فردا باید برابر مراکش به میدان برود.

لوییس انریکه، مربی اسپانیا، در نشست خبری این بازی گفت:«تیم از لحاظ بدنی در شرایط خوبی است و سزار آسپلیکوئتا و داوید رایا که مصدوم بودند نیز به بازی فردا می رسند. ما ایده های تاکتیکی مشخصی داریم و آنها را تغییر نخواهیم داد. البته قرار هم نیست در تمام 90 دقیقه مسلط بر توپ و میدان باشیم. ما در این جام برابر تیم های سطح بالایی بازی کرده ایم و فردا مراکش هم یکی از آنهاست که بسیار هم باانگیزه است. مراکش فوتبالی تماشایی بازی می کند و البته ما هم در فرم خوبی قرار داریم و به دنبال صعود به مرحله بعد هستیم.»

انریکه ادامه داد:«نتیجه برایم کمترین اهمیت را دارد و بیشتر دوست دارم تیمم آنطور که می خواهم بازی کند و برنده شود. اگر بهتر از حریف بازی کنید و مستحق برد باشید، طبیعی است که نتیجه نیز به سود شما باشد. من مطمئنم که فردا بازی بهتری نسبت به مراکش انجام خواهیم داد و تیم شایسته صعود خواهیم بود. ما به اینجا آمده ایم تا هفت بازی انجام دهیم.»

انریکه در مورد دلیل افت اسپانیا در نیمه دوم بازی با ژاپن گفت:«واقعا عجیب و غیرواقعی است و این سوال مرتب تکرار می شود. غیرممکن است یک تیم در تمام طول بازی برتر از حریفش باشد و بازیکنان هرگز اشتباه نکنند. ما اشتباهات را شناسایی کردیم و سعی می کنیم دیگر تکرار نشوند. بازیکنان اشتباه می کنند و وسواس من روی این مسئله است که تیم به سبکی که دوست دارم بازی کند. من از بازیکنانم فقط به وقت پیروزی حمایت نمی کنم. شکست هم بخشی از فوتبال است.»

تمرین پنالتی:«بله، روی پنالتی ها حساب کرده‌ام و پس از هر تمرین بازیکنان پنالتی کار می کنند. از نظر من ضربات پنالتی یک قمار نیست. دیگر چیزی را به شانس و اتفاق نمی سپاریم و روی پنالتی ها به اندازه کافی مطالعه می‌شود. بحث دیگر قضیه فشار و استرس است که نمی توان آن را نادیده گرفت ولی می توان مدیریتش کرد. سال به سال نقش شانس در پنالتی کمتر می شود. ما دروازه‌بان‌های خوبی داریم و پنالتی زنان خوبی هم در تیم حضور دارند.»

بازی در ورزشگاهی که پر از مراکشی است:«بازی یک هشتم نهایی برابر کرواسی در یورو 2020 را به یاد دارم که تعداد هواداران ما سه برابر بود. اینجا اما تعدادشان در ورزشگاه چهار یا پنج هزار نفر خواهد بود و بیشتر مراکشی‌ها هستند. ما با مراکش ارتباط بسیار خوبی داریم و از اینکه فردا ورزشگاه پر از تماشاگر خواهد بود بسیار خوشحالم. معتقدم تنها باید از بازی لذت برد و این هم انگیزه زیادی به ما برای صعود خواهد داد.»

نظر شما